seiklus joostes, ratastel ja kanuuga

UUDISED

Ace Xdream Tallinn osavõistluse juhend

GPS JÄLGIMINE

VÕISTLUSKESKUS

Võistluskeskus asub Ülemiste City ärilinnakus ja tegevused toimuvad järgnevates asukohtades:

  • Osalejatele on tasuta parkimiseks D ja G parklad https://www.ulemistecity.ee/parking
  • Stardimaterjalide jagamine ja WC-d: Öpiku maja peasissekäik, Valukoja 8
  • Start/finish: F-parkimismaja katus, lennuvälja poolne külg, Sepise 8
  • Toitlustamine peale võistlust: F-parkmismaja katus, lennuvälja poolne külg, Sepise 8
  • Pesemisvõimalus peale võistlust: MyFitness spordiklubi, Sepise 10

Vaata suurelt

AJAKAVA

Stardimaterjalide jagamine võistluskeskuses 15:30
Avatakse A-raja pääs stardialasse 16:40
A-raja start ratastega 17:00
Avatakse B-raja pääs stardialasse 17:15
B-raja start ratastega 17:30
Avatakse C-raja pääs stardialasse 17:45
C-raja start ratastega 18:00
MATKaSPORT avatud raja kaartide jagamise algus 17:45
C- ja B-raja autasustamine 21:30
A-raja autasustamine 22:30
Finiš suletakse 23:30

Prognoositud võitjaajad on: A-rada 3:40-4:20, B-rada 2:45-3:15 ja C-rada 1:40-2:00

NB! Seekord on absoluutselt keelatud kasutada naastudega jalatseid, kuna võistlus toimub osaliselt ka sisetingimustes.

KOHUSTUSLIK VARUSTUS

Kõik rajad, kõik liikmed:

  • Neoonvärvides helkurribaga varustatud vest või jakk
  • Pealamp
  • Liiklusseadusele vastav jalgratas: töökorras esi-ja tagatuli, helkurid jne.

SOOVITUSLIK VARUSTUS

Kõik rajad:

  • tagavararehvid või rehviparanduskomplekt ja rattapump
  • kaardihoidja jalgrattal
  • kompass
  • nõgesekindel varustus (eelkõige esimese otsa meeskondadele)
  • veekindel peenikese otsaga marker
  • A- ja B-rajal arvestada, et rajal on ainult 1 joogipunkt, varuda piisavalt sööki ja jooki!
  • C-rajal pole joogipunkti rajal. Varuda piisavalt sööki ja jooki!

AJAVÕTT

Võistlusel kasutatakse ainult puutevaba SportIdent (SIAC) märkesüsteemi. Võistleja kinnitab ise SIAC-pulga käepaelaga tihedalt randme külge.

Stardiala väravas:
1. Võistleja nullib SIAC-pulga.
2. Korraldaja kontrollib SIAC-pulga kinnitamist randme külge ja käivitab pulga.

Iga võistkonna liige liigub igas läbitavas KPs kontrolljaamale piisavalt lähedale, et fikseerida punkti läbimine. Rajal on kasutusel eritüübilisi kontrolljaamu, garanteeritud minimaalme tööraadius on 0,3 meetrit. Märke fikseerimise eest vastutab võistleja.

NB! On ülioluline, et iga võistleja kontrollib KP läbimise hetkel, et SIAC kaardi ots vilgub punaselt! Märkimise ajal SIAC kaart ka piiksub, aga seda ei pruugi kuulda või võib segi ajada kõrval oleva võistleja kaardiga. SIAC kaardi ots vilgub roheliselt kogu aeg kui kaart töötab - seega roheline tuluke ei näita midagi KP märkimise kohta.

Juhul kui kõik võistkonna liikmed ei saanud kontrollpunktist märget SIAC-pulgale kirja, siis KP arvesse ei lähe.

RAJAL

Lisaülesannete (LÜ) puhul on kirjeldus lisaülesande sooritamise kohta kaardil rajalegendis. Lisaks palume lugeda lisaülesande sisu ja täpsemaid juhiseid lisaülesande alas olevatelt tahvlitelt.

Lisaülesannetel võib esineda järjekordi, nagu alati teenindavad lisaülesanded võistlejaid põhimõttel „kes ees, see mees“.

KAART

Linnakeskkonnast tulenevalt on kaardil palju keelualasid. Palume neid järgida! Selleks on parim viis etapi läbimine eelnevalt läbi mõelda ning vältida seeläbi keelualadesse sattumist. Keelualad on teie turvalisuse tagamiseks ehk keelavad sõitmise autoteedel ning kergliiklusteeta teepervedel. Teatud alades, kus teepervedel liikumine on turvaline, on keeluala kitsendatud ainult sõiduteele. Kergliiklusteedel liiklemine on kõikjal lubatud.

Keelualadena ei ole kaardile märgitud linnaparkide murualasid. Palume murualadel mitte liikuda vaid kasutada liikumiseks selleks rajatud teid. Rada on planeeritud nii, et mööda radasid liikumine on kiireim. Maastikukaitsealadel tohib liikumiseks kasutada ainult olemasolevaid teid ja radu.

Teede ületused on lubatud ülekäiguradade kaudu, mis on märgitud kaardil punaste läbipääsudena. Sama tingmärgiga on märgitud ka sissepääsud hoonetesse.

Teede läbitavus võib kohati erineda kaardil kajastatust. Lisaks toimuvad linnakeskkonnas kiired muudatused (nt trasside ehitus), mis võib ka vahetult võistlusele eelnevatel päevadel reaalset olukorda võrreldes kaardiga muuta.

Kaardil ja rajalegendis on kasutusel kolm lühendit:

  • – lisaülesanne
  • KP – kontrollpunkt
  • Number 3, 2 või 1 – viimane tulp rajalegendis näitab mitu võistkonna liiget peavad KP märkima. Üldjuhul on kõik KPd 3 liikme KPd, välja arvatud rajalõigud, kus punktide võtmine on rajalegendis teisiti märgitud.

Õuealad (tumerohelised alad) on juhendile kohaselt keelualad ja neid ei ole kaardil eraldi tähistatud. Samuti on keelatud igasugune aedade ületamine!

REEGLID

Vastavalt üldjuhendile: võistleja on kohustatud järgima liiklusseadust! Võistlus toimub avatud liiklusega teedel!

Soovitav on SIAC-pulga käepael üle teipida, et kaitsta seda purunemise eest.

KEELUALAD

  • Hoovide ja õuealade läbimine on keelatud. Samuti aedade ületamine.
  • Kaardil keelatud alaks (punane püstviirutus) märgitud aladele on keelatud siseneda ja neid mööda liikuda.
  • Linnaparkide muru

OHUKOHAD

  • Avatud liiklus – palun järgige liiklusseadust!
  • Ettevaatust suurtel laskumistel!
  • Sügavad veekogude läbimiskohad – rada on planeeritud nii, et veekogusid saab optimaalselt ületada kaardil tähistatud kohtadest või üle sildade/purrete
  • Vastu- ja ristisõit rattaetapil
  • Veealused uste lävepakud – need on paiguti paarikümne cm kõrgused

MATKaSPORT AVATUD RADA

Seiklusspordi sõpradel ja kaasaelajatel on võimalus osaleda MATKaSPORT avatud rajal. Avatud raja kaardile on märgitud maastikul asuvad kontrollpunktid. MATKaSPORT avatud raja kaarte jagatakse võistlusekeskuses alates kella 17:45-st. Kaart on kõgile tasuta!

PARTNERITE TELGID

Võistluskeskuses on MATKaSPORT´i müügitelk, millest on võimalik soetada seiklusspordiga seotud varustust.

JÕUDU SOOVIVAD:

Peakorraldaja Sten-Eric Uibo, 50 12 872, sten-eric@xdream.ee
Rajameister Kristjan Gans


ACE Xdream Tallinn testija tagasiside

ACE Xdream hooaeg saab see aasta põneva finaali ja testijana toimetanud Tõnis Erm annab eesootavale seiklusele pisut valgust:

”Seadke valmis valged sokid ja moekad liibekad – oodata on mõnusat linnaseiklust! Stardi järgselt on võimalik nautida enda peegelpilti libisemas mööda ärilinnaku klaasaknaid ning lehvitada lõbusalt laupäevaõhtut kontoris veetvatele üksikutele töö...sõpradele. Sumedal augustiõhtul tulevad punktid nagu iseenesest kätte. Mõnikümmend minutit hiljem on vaja ületada mõni takistus, aga tempo püsib linnasprindile omaselt jätkuvalt kõrge. Ning siis lõpeb tee otsa. Lihtsalt lõpeb ja kõik! Rinnuni ulatuvas heinas on vaevu märgata rajameistri üksikuid jälgi...

Mõni minut hiljem ujus testijast mööda pardipere, siis kui lõpuks oli õnnestunud leida väljapääs taimestikust ning ja tiik tundus edasi jõudmiseks lihtsam variant. Nimetatud tiigi läbimine on siiski vabatahtlik, aga rajal esineb veekogusid, mille läbimine on peaegu vältimatu ning küsimus ei ole selles, et kas, vaid kui märjaks saab.

Floorast õnnestus rajal kohata nõgeseid, heina, takjaid, nõgeseid, putke (mitte seda kurja putke), heina, võsa, nõgeseid, vetikaid, kõrget rohtu ning nõgeseid nii urbaniseerunud alal, kus neid enam oodata ei osanud. Aladel, kus floorat ei kasva, võib leida klaasikilde (oht rattakummidele), kive, ehitusjäätmeid ja muud prügi. Flooraga kohtumise kogemus saab kindlasti vahetu olema võistluse teravaimas tipus liikuvatel võistkondadel, kelle pühaks ülesandeks on taganttulevatele võistlejatele koridor sisse lükata.

Faunast õnnestus rajal kohtata rebast, märgasuurust rotti, ketikoera, sõbralikku parti, ringijooksvat dobermanni ja mõnuaine...sõpru. Aga tõeliselt kõhedaks võttis siis, kui üks noorloom peale testija möödumist püstolist märki laskma hakkas. Tagasihoidlikud paugud andsid tunnistust, et tegu oli pigem siiski õhkrelvaga (või siis summutiga varustatud professionaali tööriistaga).

Mullastikust õnnestus rajal kohata muda. Mitmes värvitoonis, erineva konsistensi ja varieeruva sügavusega. Kuna testimine sattus paduvihma järgsele päevale, siis ühes maastikuosas esines muda külluslikult. Ühel eriti võikal poolekilomeetrisel lõigul õnnestus testijal elus esimest korda sõita jalgrattaga buldooseri tuules. Selle meeldivalt imeva lõigu lubas rajameister siiski vähemalt ühelt rajalt eemaldada (nii et C-rada kindlasti sinna ei satu). Sellisel juhul jääb muda rajale seiklusspordile sobivas koguses.

Reljeefi õnnestus rajal kohata. Igaüks teab, et Põhja-Eesti just pinnavormide poolest ei hiilga, aga õnneks on seda püüdnud kompenseerida rajameister, kes laseb igas kohas, kus see vähegi võimalik, tõusu võtta. Vertikaalseid meetreid koguneb kogu raja peale kokku lõpuks üllatavalt palju.

Kaart on peenikese trükiga ja väga infotihe ning seda tuleb tihti pöörata! Alati ei õnnestu kaardilt tuletada optimaalset teevalikut, mistõttu sportlikul õnnel on võistluse käigus oma roll. Kuid teatavasti õnn soosib tugevamaid ning võistluse viimase poole tunni jooksul võib veel juhtuda nii mõndagi.

Kõik suured tänavad ja peateed on keelualad! Kuid keelualasid on kahte tüüpi, sellised kus tee ääres kõnniteel ja kergteel on liikumine lubatud ning selliseid, kus igasugune teega paralleelne liikumine on keelatud. Viimasel juhul on keeluala selgelt laiem ning joonistatud kokku kõrvalasuva hoonestuse või õuealaga. Soovitan tiimidel erilist tähelepanu pöörata keelualadest hoidumisele ning vajadusel peatuda. Liikumise pealt on täpseid keelualade piire kohati väga raske määrata!”

Tallinna seiklusele tasub kindlasti kutsuda sõpru, kes pole varem Xdreamil osalenud, aga tahaks seiklusemekki suhu saada.

Nüüd on õige aeg võistkonna komplekteerimiseks, parema hinnaga saab registreeruda kolmapäeva südaööni!


ACE Xdream Tallinn eelinfo

29.08 toimuva Tallinna seikluse formaat saab olema tavapärasest eriline: õhtune seiklus, võistlusekeskusega Ülemiste City ärilinnakus.

Algselt sprindina planeeritud rada on tänaseks võtnud "natukene pikem sprint" formaadi, kuid kindlasti jäävad võitjaajad alla tavapäraste päevaste seikluste pikkustele ehk A-raja võitjaaeg planeeritud kuni 4 tundi, B-raja kuni 3 tundi ja C-rajal kuni 2 tundi.

Esialgne ajakava on järgmine:

Võistluskeskus avatud  15:00
Esimesed stardid 16:30
Rada suletud 23:00

A-rajal EI OLE Tallinnas rulluisutamist. 


Esmakordselt Xdreamile?

Soovituslik lugemine esimest korda seiklusse sukelduvatele tiimidele on leitav siin.