rahvusvaheline rattaseiklus

Vaude Bike Xdream

Vaude Bike Xdream 2016 - NÕVA

Kolmeliikmeliste võistkondade eesmärk on läbida rattaga liikudes võimalikult palju kaardile kantud kontrollpunkte 4-tunnise kontrollaja jooksul. Sõidetava teekonna pikkus, läbitavate punktide arv ja läbimise järjekord on iga võistkonna poolt vabalt valitav.

Kuupäev/date: 8. oktoober 2016
Kaartide võtmine/maps: 10:45
Start: 11:00
Kontrollaeg/cutoff time: 15:00
Registreerimine/registration: REGISTREERI VÕISTKOND
Juhend/instructions:  Eesti keeles In English
Võistluskeskus/race centre: Nõva Kool
Auhinnafond/prizes: 2500 EUR
Info: Sten-Eric Uibo, +372 50 12 872, sten-eric@xdream.ee

Vaude Bike Xdream lisainfo

GPS-jälgimine 

Võistluskeskus

Võistluskeskus asub Nõva Koolis.  https://goo.gl/maps/iinWKrQkkEN2

Parkimine on korraldatud võitluskeskuse vahetus läheduses, järgi parkimise korraldajate juhiseid.

Toitlustamine ja pesemine on kooli spordihoones. Pesemise võimalused on seekord suhteliselt kesised ja sooja vett kõigile kindlasti ei jagu. Loodame, et tõeliselt kaunis maastik ja äge rada kompenseerivad selle puuduse.

Ettevalmistus stardiks

Soovitame võistlemiseks valida ilmastikukindel riietus, pöörata tähelepanu jalgade kuiva ja soojana hoidmisele.

Kaardilehe suurus on A3. Raja planeerimiseks võib starti kaasa võtta veekindla markeri või pastaka.

Rajal

Stardialast peab väljuma stardikaare alt! Peale seda võib liikuda vabalt valitud suunas, aga ei tohi läbida lindiga tõkestatud läbipääse.

Stardist väljumisel ja võistluskeskusele lähimates kontrollpunktides võib tekkida järjekord.

Võistlejad on kohustatud täitma liikluseeskirju! Eriti tähelepanelik tuleb olla kaardil maantee märgiga tähistatud teedel. Liiklus teedel on avatud ja autod sõidavad tavapärase kiirusega.  

Võistlejatel on keelatud siseneda kaardil oliivrohelisega märgitud õuealadele! Kui kaardil jookseb oliivrohelise keskelt läbi tee, siis on lubatud seda teed kasutada.

Rajal on üks joogipunkt, kus on saadaval spordijook ja vesi. Joogipudeleid võib joogipunktis täita. Võistluse ajal võib varusid täiendada ka Nõva poest või oma autost.

Maastikku läbivad mõned väikesed jõed, ojad ja peakraavid, mis on kaardil tähistatud jämeda sinise joonega (vahel ka musta äärejoonega). Nende läbimisel saab võistkond keskmiselt vööni märjaks. Rajameistri arvates ükski kiireim teevalik sellise veekogu läbimist ei nõua.

Kui võistkond soovib kaardi vaatamiseks peatuda, siis ei tohi seda teha täpselt kontrollpunktis. Soovitame seda teha vähemalt 10m kaugusel. See võimaldab teistel võistkondadel KP segamatult läbida.

Kaart

Kui oled esmakordselt Vaude Bike Xdreamil, siis loe pikemalt orienteerumisest siin. http://www.xdream.ee/files/bx_orienteerumine.pdf

Kaardi täpsus on seikluslik. Kõik ei ole kindlasti täpne. Kuna rajameister on püüdnud väljaspool kaitsealasid kasutada väiksemaid teid ja radu punktide panemiseks, siis järgnevalt mõne kaardimärgi selgitused.

Punase ristkriipsuga on tähistatud takistused teel – okastraat, traat, aed. Tegu on hoiatava, mitte keelava kaardimärgiga.

Kaduv rada on raskesti märgatav ja raskesti sõidetav, aga pigem siiski sõidetav. Üks katkendlik kaduv rada on maastikul tähistatud punast värvi täppidega puudel.

Sihi märgiga tähistatud sihtidel on sõidetavus sarnane ümbritseva metsaga; keskmiselt on need pigem sõidetamatud. Lopsakamates maastikuosades on kasvab sihtidel alustaimestik ja nõges. Männimetsastel maastikuosadel on sihid liivased ja võivad sõltuvalt liiva niiskusest olla ka normaalselt sõidetavad.

Uued raiesmikud on kaardilt puudu. Raiesmike osas on kaart ebatäpsem kui teede osas ja raiesmikud orientiiridena ei ole usaldusväärsed.

Ajavõtt

Võistlusel kasutatakse ainult puutevaba SportIdent Air (SIAC) märkesüsteemi. Võistleja kinnitab iseSIAC-pulga käepaelaga tihedalt randme külge. Soovitav on SIAC-pulga käepael üle teipida, et kaitsta seda purunemise eest (purunenud käepael = miinus 1 punkt).

Stardiala väravas:
1. Võistleja nullib SIAC-pulga.
2. Korraldaja kontrollib SIAC-pulga kinnitamist randme külge ja käivitab pulga. 

Iga võistkonna liige sõidab igas läbitavas KPs punktile lähemalt kui 1m läbi. NB! On ülioluline, et iga võistleja kontrollib KP läbimise hetkel, et SIAC kaardi ots vilgub punaselt! Märkimise ajal SIAC kaart ka piiksub, aga seda ei pruugi kuulda või võib segi ajada kõrval oleva võistleja kaardiga. SIAC kaardi ots vilgub roheliselt kogu aeg kui kaart töötab - seega roheline tuluke ei näita midagi KP märkimise kohta. 

Ohukohad:

  • Maanteed! Ja ka kõik muud avatud liiklusega teed.
  • Vanad lagunenud sillad üle ojade.
  • Okastraat ja traat, mis on kaardile märgitud punase ristkriipsuga üle tee.
  • Teineteisele vastuliikuvad ratturid. Hoia tee või raja paremasse serva!

Finiš

Kui viimane võistkonna liige sõidab läbi stardi-finišikaare alt peatub võistkonna aeg. Finišijoonel peatuma või märget tegema ei pea.

Peale finišit peab salvestama SIAC-pulgal oleva info finišiarvutisse. Kui korraldaja on võistkonna kõikide liikmete käepaelad läbi lõiganud, siis viib üks võistkonna liige kõik kolm SIAC pulka mahalugemisele.

Kiireid jalgu ja teravat mõistust soovivad:
Rajameister Tõnis Erm
Peakorraldaja Sten-Eric Uibo


Rajameistri mõtteid 

„Mereparadiis“ Nõva kuulub minu lemmikmaastike hulka. Ehkki kõrguste vahed pole suured, on sealsetes kaunites männimetsades mingi võlu, mis rattasõidu alati nauditavaks teeb.

Esiotsa pürgivad võistkonnad ilmselt siiski palju ümber vaadata ei jõua, kuna valdavalt on väikesed kruusateed väga kiired ning mõnedel lõikudel võiks parimate võistkondade kiirusnumber alata isegi 4-ga. Metsateedel on kohati juurikaid, kuid kuna teed on liivapõhjalised, siis püsib sõidetavus hea ka märja ilma korral. Ka väiksematel radadel on sõidetavus suhteliselt hea ja mahalangenud puid on vähe. Isegi sihid on paiguti sõidetavad. Üksikutes kohtades võib ratta neelata paks liiv.

Raja püüan planeerida nii, et alles võistluspäeval kell 15 selgub, kas kiireimad võistkonnad jõudsid kõik kontrollpunktid läbi sõita. Või läksid hoopis liiga ahneks ja kulutasid mõne punkti võtmiseks liigselt energiat. Usun, et teekonna planeerimiseks tekib mitmeid erinevaid võimalusi ning isegi kui punktide järjekord on paigas, peab veel mitmes paigas langetama otsuse, et mis teevaliku varianti järgmisesse KP-sse sõita. Mõnes kohas peavad võistkonnad võtma riske.

Kaardile jääb maastikuosi, kus teedevõrk on hõredam. Seal tekivad pikemad vastusõidud, mis edasi-tagasi vändates võibolla väga põnevad ei ole; aga toetavad siiski punktide paigutuse üldplaani. 

Veeseis on madal ja maastik üldiselt kuiv. Seega kui võistkond just mõnda veekogu ületama ei lähe, saab võistluse kuivalt läbida.

Rajameister Tõnis Erm


Rajameistri mõtteid vol 2

Eelmiste mõtete kirjapanemise aegu ei olnud rada veel lõpetatud, valmis see alles eelmise nädala keskel. Ja vahepeal jõudsid tekkida mõned mõtted juurde.

Kuna sõidukiirused olid suured, siis leidsin, et rada tuleb pikendada ning kuna punkte enam tihendada ei saanud, siis otsustasin hoopis hõrendada ja võtta lisaks ühe maastikuosa. See osa õigustab võistluse nimes sõna Xdream (loe: ekstreem). Sõitsin seal mööda loomade jälgi ja mõtlesin, et siia pole küll sattunud kunagi ühegi inimese ratas – päris nii see muidugi olla ei saa, sest keegi oli ammustel aegadel sinna siiski tee rajanud. Loomi aga nägin sel alal mitmeid – jänest, rebast, siga, kitsi ja põtra. Kohalikud teadsid rääkida, et seal metsas elab ka vähemalt 4-liikmeline hundikari.

Taimestik on mõnes maastikuosas lopsakas. Soovitan eesotsas liikuvatel võistkondadel võtta kaasa konksu, kruvikeeraja, vms, millega saab vajadusel jõuülekannet puhastada. Radu läbi sõites korjasin halvimal hetkel kasseti ja käiguvahetaja vahele rekordilise koguse heina, nii et vaid kõige aeglasem käik jätkas toimimist. Tagapool liikuvaid võistkondi see probleem siiski ei puuduta.

Püüdsin lisaks metsateedele ja kruusateedele pakkuda ka väiksemaid radu ja sõidutehnilisemaid lõike. Kuna lõplik punktide paigutus viib nüüd võistlejaid ka sellistesse kohtadesse, kus radade olemasolu ja kulgemine ei ole ilmselge, siis olen natukene mures kaardi täpsuse osas. Raiesmike info on kaardil selgelt vana. Kõiki võimalikke radu ja sihte ma läbi sõita ei jõudnud, aga loodan et kaart on piisavalt täpne sportliku soorituse veatuks teostamiseks ja loterii vältimiseks.

Kogu maastik oli kuiv ja jalgu rada planeerides märjaks ei saanud. Paiguti on aga rohkelt liiva, mõnes kohas upub sinna ratas ja tee muutub sõidetamatuks, teisal võib mõni liivane siht, kust auto on läbi sõitnud, pakkuda ootamatult kiireimat teevalikut. 

Rajameister Tõnis Erm