Foorum

Rulluisu ohtlik laskumine Väätsal 10.06.2009 17:04
Kas niipalju võiks Väätsa etapi kirjelduses toodud lause "rulluisus on ka üks ohtlik laskumine" osas avalikustada, et kas laskumise ohtlikkus seisneb:
- autoteega ristumises
- järsu kurviga lõppemises
- halvas teekattes /teekatte muutumises laskumise lõpus
- väga suureks kasvavas kiiruses
- kombinatsioonis kõigist eelnevast või millestki muust?

Kaja (oskab uisutada ainult siledal teel :), ekstreem.ee

10.06.2009 17:04
halb teekate laskumise lõpus

SK XDREAM

10.06.2009 18:26
Ohutuse mõttes võiks teha kohustuslikuks ilma rullideta mäest alla jooks-paljajalu.Kui asi hull on.
Pärast pole kellegil halba maiku suus.
Tervitades rajameistreid.

Artur Tartust, harjutame

10.06.2009 23:17
Korraldajatest oleks kena, kui nad paneks mäe otsa vastavasisulise hoiatava märgi. Siis teaks olla ettevaatlik.

Tänud ette!

Viivi, Kadarabiku Kanged

11.06.2009 00:48
Artur, lihtsam on sinul pidurdama õppida, kui nõuda nendelt, kes seda oskavad uiskude ära võtmist ja paljajalu käimist;)

Et õppimine lihtsam oleks, siis harjuta:
1. V- pidurit. uiskudega sahka sõitmine- töötab nagu suuskadega sahkpidurdus, aga nõuab natuke suuremat jalgade tööd ja tunnetust. Seda ei ole soovitav kasutada siis, kui hoog juba suur- pigem sõida juba laskumise algusest sahka, et vältida hoo kasvamist. Suure hoo peal on jõud juba nii suureks kasvanud, et effektiivselt seda tehnikat kasutada on suhteliselt raske.

2. T-pidur. Moodustad oma jalgadest T tähelise kuju, kus tugijalg on sõidusuunas ja pidurdav jalg selle taga risti. Effektiivne ja töötab hästi.

3. Kui su uiskudel on pidur, siis õpi seda korralikult kasutama. See töötab suurepäraselt

Ja kes pidurdamist selgeks ei saa selleks ajaks:
1. võtavad jalast ära ja jalutavad
2. jalutavad uisud jalas tee kõrval

Rain

11.06.2009 16:00
Artur, ohtlikes olukordades võib kasutada M-pidurit ehk sõidad uiskudega tee kõrvale muru peale. Põlved hoia pisut konksus ja uisud peavad olema paralleelselt. M-pidurit ei pea isegi harjutama, toimib niisamagi päris tõhusalt.

E.

11.06.2009 16:43
Või P pidur. P... peal.

Risto

11.06.2009 18:21
Aga sildi võiks ikka laskumise algusesse panna, teaks pidurid soojaks ajada, eriti just V-piduri korral, mida on vaja juba laskumise alguses rakendada, aga mida sa rakendad kui eii tea, mis all ees.

ain, M.D.

11.06.2009 19:48
Kas seal kohas puid on tee ääres? Mina olen harjunud kasutama väga tõhusat puupidurit.

Möll

12.06.2009 22:25
Asjatundjad loevad eriti tõhusateks pidurdusviisideks tagurpidi T- ja V-pidurit. Äkiline peatumine garanteeritud!

Alari

13.06.2009 03:05
seal pole puid ega põõsaid
see on järsk mägi allapoole koos kahe 90 kraadise kurviga.
teekatte on seal normaalne.

kohalik

13.06.2009 17:14
Teekate võis kunagi olla normaalne, aga praegu on seal, kus Väätsa poolt vanem kergliiklustee Paide-Türi maanteeni jõuab ning uuem kergliiklustee Türi poole edasi läheb, just peale väikest laskumist, asfaltis paarikümne-meetrine jupp ära näritud ja selle asemel on midagi kruusa taolist. Tõesti ohtlik ja vastik koht!

sõitsin viimati eelmisel nädalal mööda sealt

14.06.2009 22:23

« Tagasi

Xdreami foorumis kommenteerimise hea tava

Foorumi eesmärk on edastada operatiivset infot ning püstitada küsimusi, avada teemakohaseid arutelusid. Soovime, et arvamused oleksid konstruktiivsed ning kommenteerijad esineksid oma nime all. Säilitame viisaka tooni, väldime irooniat ja sarkasmi. SK Xdream jätab endale õiguse mitte vastata anonüümsetele kommentaaridele.