Foorum

jooks versus ratas 06.10.2008 16:10
Selle etapi valik jooks versus ratas kanuuala ja järvede vahel oli minu arust üks paremaid valikuvariante kogu sarja ajaloos. Au ja kiitus korraldajatele. Variante oli mitmeid ja väga huvitav oleks teada mis siis tegelikult kiireimaks osutus.

Minu teada ei kasutanud tipptiimidest ratta kanuus vedamist keegi. Esimene kes seda tegi oli vist Kinkekaart ja oma konkurnetidega võisteldes võitis väga palju kohti. Ajavõrdlust ei oska teha. Kas keegi eespool ka tegi seda ? Väle Tigu ?

Aga kui paljud esiotsa tiimid otsustasidki jooksu kasuks ning kui paljud jooksid tagasi kanuu algusesse rattaalasse rataste järgi? Tean et ISC ja vist ka Salomon tegid puhast jooksu, samas Vaude ja Hansa jooksid rataste järele.

Ning kas see rataste järele jooksmine oli juba enne kanuud kokku lepitud teadlik strateegia, või kujunes see võistluste käigus?

Meie näiteks olime rattalegendi lõpus piisavalt kastis ja vahendite kaalumisel ei pidanud ka kuigi kaua koha peal istuma, nii et strateegia tegemine jäi vahele, istusime kohe hooga kanuusse. Alles peale kanuud jooksma asudes oli aega strateegiale mõelda ja kui olime juba jupi maad järvede poole ära jooksime ja nägime, et teed on head, siis taipasime, et rattaga saab vist kiiremini. Tegime isegi väikese ringi, et tagasi rataste juurde jõuda ja kaotasime vahest 5 minutit.

Ise oletan, et kanuu lõpust ratasteni jooksmine ja siis järvedeni sõitmine võttis umbes sama aja, kui otse järvedeni jooksmine. Seega mineku pealt võitu ei saanud, pigem mõne minuti kaotust. Kuid tagasitee oli tipptiimidel rattaga u 10-12 minutit kiirem, tagapool veelgi rohkem. Tipu head jooksjad seega jooksuga eriti ei kaotanud, kuid tagapool oli rataste kasutamine kindlasti kiirem valik.

Kas ühe ratta kanuusse vinnamine oleks veel suuremat võitu andnud ei tea, sest jõgi oli suht kiira-käära ja ratas oleks tihti pudesse ja okstesse kinni jäänud ning kanuu kiirust vähendanud.

Arvatavasti kiireim lahendus leks olnud ka siin foorumis välja pakutud, et 2 meest ilma rattata kanuuse ja kolmas oleks sõitnud 2 korda edasi tagasi ja kumbki kord ühe ratta kanuu lõppu viinud. Kanuu võttis parimatel aega 37-45 minutit. Selle ajaga oleks jõudnud küll sõita u 4 km mööda korraliku teed 3 korda, isegi koos teise rattaga.

Hea oleks lugeda eri tiimide selgitusi oma strateegiavalikutele ja arvamustele parima strateegi osas.

Samuti võiks korraldajad kirjutada, millist strateegiad nemad ise oleks eelistanud ja mida nad arvasid, kuidas rahvas käitub. Näiteks, kas see massiline kanuu lõpust tagasi rattaalasse jooksmine oli ette arvatud strateegia, või see oli korraldajatele ootamatu.

Alar, Evli

06.10.2008 16:10
Tervitus!

Võtsime võistlust matkatempos ja olime tõesti kuni kanuu lõpuni suht tagaotsas. Ehk ka seepärast oli mul aega kaarte ja järgnevaid etappe suht põhjalikult uurida, mida mul tavaliselt eesotsas ei õnnestu teha, sest sealse tempo juures on mul iseendaga piisavalt tegemist. Võtsime kaks ratast kanuusse ja Piia läks rattaga kanuu lõppu (välja ei lugenud koheselt seda, et ka kanuu lõpu punkt oli 1 liikme punkt ja tegelikult oleks Piia võinud sõita kohe järvede juurde, avastasin selle alles siis kui olime kanuus). Rattaid nööriga kinni ei tõmmanud ,kuigi ilmselt kumm/nöör soovitusliku varustusena oligi korraldajate poolt ilmselt selleks mõeldud ;) Korra jäi üks rattalenks kaldasse kinni aga oluliselt need rattad kanuutamist ei seganud. See valik oli ilmselt selle võistluse võti ja kui keegi esiteamidest oleks seda kasutanud oleks vägagi olulise vahe teistega sisse käristanud. Seega läks meil hästi ja ka edasise matkatempos liikumise tasuks saime ülltuseks segade kolmandaks!
Oli tore hooaeg ja kohtume rajal järgmisel aastal ... nii tirides, kui matkates ;)

Reigo, seekord Kinkekaart nr 1, enamasti Team VAUDE

06.10.2008 16:44
Meie saime kaaluülesandes 7,5 min trahvi, mis oli liiga palju selleks, et üldse midagi viitsiks teha (sh ka mõelda).

Jooksime rataste järgi ja sealt läbi raba järvede juurde. Tagasi tulime põhja poolt väiksemat, kuid aeglasemat teerada pidi, mistõttu oli EVLI meist vahepeal mööda saanud.

eduard, ESTO Amatöörid

06.10.2008 17:04
Ma ei oska hinnata, kas kanuu lõpust rataste järgi jooksmine kokkuvõttes ajalist võitu andis, kuid igatahes oli võit mugavuses - rattaga sõita oli mudakohtadest hoolimata ikka kordades parem kui olnuks sama maa joosta.
Meie tiim aga ei oska vist eraldumise kategooriates mõelda, igatahes variant, et võiks ratta(d) kanusse võtta ja keegi läheks eraldi, ei tulnud pähegi.Küllap oli see ka hea, sest meil õnnestus kanuuga ümber minna (isegi kaks korda, aga teine kord oli teisel otsal) - ja olnuks ilmselt päris täbar lisaks kanuule sealt kiirevoolulise jõe põhjast ka ratast välja tuukerdada :)

Kaja, Ekstreem.ee

06.10.2008 17:35
Ideaalne olnuks jah variant 1 ratas kanuusse ja üks liige kahe rattaga kanuu lõpupunkti. Ainuke lahku mineku risk - ei leia meeskonnakaaslasi üles, oli seekord välditav, kuna kaart ala kohta oli olemas. Meieni jõudis mõte rattad ära tuua alles siis kui juba jooksime kanuu lõpust edasi. Varasemalt oli pidev tempo peal ja analüüsiks eriti mingit aega ei jäänud. Kuigi kogu ratta ja jooksu kummitas mu peas legendis nähtud "rattaga või jalgsi" ei suutnud ma leida teiste hulgast üles selle etapi kaarti... Kui lõpuks kaart leitud siis tegime valiku ja arendasime head jooksutempot rataste suunas. Sealt edasi järvede suunas ülemist rada mööda mis oli vilets ja suht aeglane. Kui kanuu lõpus oli liidritega vahe ca 5,5 min siis ratastega Järvede juurde jõudes 11 min. Kogu operatsiooni edu mängisime maha unustades tegemata lisaülesande, mille tõttu pidime esimesest järvepunktist tagasi lisaülesannet tegema minema. Kui seda apsu ei oleks teinud, oleksime olnud viimasele kanuu etapile minnes konkurentidega võrreldes üsna puhanud liidrid. Oleks...

Silver, Team VAUDE

06.10.2008 19:27
Rajameistri kommentaar:

Tuleb tõesti tunnistada, et olime selle rajalõigu (kp 14-22) kavandanud A-rajal võtmekohaks. Tegelikult eeldasime, et suurem osa võistkondi näeb siiski lahenduse läbi ning meil õnnestub "haneks tõmmada" vaid mõned üksikud favoriidid.

Kui kogu rajalõigust (kp 11-22) lähemalt rääkida, siis esmalt laua taga radu planeerides tundus ülekaalukalt võidukas variant, kus üks võistkonna liikmetest oleks toimetanud 2 ratast kanuuraja lõppu ning 2 liiget oleks tulnud koos ühe lahtimonteeritud rattaga kanuus (kummi oleks saanud kasutada rataste kinnitamiseks, et see ei segaks kiiret sõitu). Siinkohal kiitus leidlikele osalejatele, kes tulid foorumis välja täiendava ideega, et üks liige oleks selle aja jooksul suutnud 2 korda edasi tagasi kõik rattad kanuuraja lõppu viia. Seda varianti me läbi ei näinud.

Enne radade testimist tundus kindlalt kiireim lahendus kasutada peale kanuusõitu etappidel 14-15 ning 21-22 rattaid ning need, kes kanuuraja alguses lahendust läbi näinud, pidanuks olema ilmselged kaotajad (eeldasime, et kui jooksjad läbivad edasi - tagasi lõigu ca 1h-ga, siis ratastel oleks kiirus poole suurem ja seega ajaline kaotus vähemalt pool tundi).
Õnneks tuli loodus jooksjatele appi, sest 2 kaardil pealtnäha hea läbitavusega metsateed olid mõlemad teatud ulatuses pehmelt öeldes väga raskesti läbitavad, mistõttu jooksjatel oli neis rajalõikudes kindel eelis.
Eeldan, et marsruudil kp 14-15 oli tegelikult kõige kiiremaks Järvi järvede juurde jõudmise lahenduseks minek paremalt mööda kruusateed ( teepikkus ca 8km=ca 20 min, mis arvestades tee kvaliteeti oleks parimatele kindlasti jõukohane olnud). Oleks huvitav teada, kas keegi seda lahendust üldse kasutas? Kiireimad jooksjad kaotanuks sellel etapil ca 10-15 minutiga.
Etapil 21-22 on tulemuste põhjal juba selgelt näha, et rattavariant oli 9 min kiirem (Vaude vs Salomon).

Kõige eelneva põhjal eeldasime, et etappide 14-22 läbimise koguajaks kujuneb ca 20+25+5+20 = ca 1h 10 min. Praeguse kiireima etapiaja sai Salomon (1:28). Seega jäi võistkondadel kirjeldatud etappide (14-22) vahele teoreetiliselt veel parasjagu reservi.

Tarmo

06.10.2008 19:29
Kinkekaart nr 1 sõitis omas tempos 14-15 ülevalt kruusateid kaudu ringi ja etapivõit, tagasi kulgesime metsast ülemist rada pidi ja hävisime ka jooksijatele.
Ratta lahtimonteerimine kanuuks mõtetu, kas 1 v 2 ratast kanuus ei ole olulist vahet (rattad üksteise peal). Sõitmist segasid minimaalselt, etapp ju lühike!

Reigo

06.10.2008 19:49
Jah, nagu Reigo märkis, läksime 14-15 ülevalt mööda kruusateed, mis oli ilmselgelt õigeim. Aega planeerida oli palju. Tagantjärele tarkusena oleks mõeldav olnud ka tagasiteel sama varianti kasutada, mis oli ka kaalumisel. Kuid kaardi pildi järgi ei saanud ette teada, et see põhjapoolne rada läbi metsa selline mülgas on...
Kaks korda rataste järel käimise idee osutus ka meie jaoks tagantjärele tarkuseks.

Piia, Kinkekaart nr 1

06.10.2008 19:56
Minu analüüs rattatrassi valikutest, mis kindalsti ei pretendeeri tõele, on selline.

Tagasitee 21-22:
Meie läksime rattaalast järvede juurde ülemist teed mööda mis oli viga. Kuna alumist teed mööda tulnud paar tiimi said meid vahetusalaks kätte, saime aru, et alumine tee on kiirem ja tagasi läksime alumist teed mööda.

Tagasi etapi võitis tegelikult Hans 4WD, nemad kasutasid ka tagasiminekuks alumist trassi. Minuteada läks Kiirrong tagasi ülevalt ringiga mööda kruusateed. Aegade võrdlus selline:
Hansa 4WD rattaga mööda alumsit teed 18:20
Salomon joostes (mööda alumist teed?) 27:07
Kiirrong ülevalt mööda kruusateed ringi 34:04
Ma veidi imestan, kuidas kiirrongil nii kaua aega läks, kui Kinkekaart sõitis teistpidi otsa (küll veidi lühema) 23 minutiga. Ma eeldaks nagu Tarmogi, et hea sõiduga oleks ülevalt ringi ratta-alasse sõitnud kusagil 22-24 minutiga.

Seega ikkagi oli tagasi kiireim tee rattaga mööda alumist teed läbi raba.

Sinnasõit 14-15.
Neil, kes rattad kanuu lõppu viisid, oli ülemine metsatee veidi lühem kui alumine tee ja on väga raske hinnata kumb oleks olnud mõtekam. Vist ikka alumine. Kui tagasitee võttis Hansal 18:20, siis kanuu lõpust järvede juurde oleks neil kulunud ehk u. 22-23 minutit, kuna tee oli veidi pikem.
Aga tõenäoliselt jah ringiga mööda kruusa oleks liidrid läbinud selle 17-18 minutiga (keskmine 30 km/h ei tohiks liidritele kruusal olla probleem).

Seega ma arvan ,et parim teevalik 14-22 oleks olnud:
- 2 meest sõidavad kanuuga ja võtavad puntid ära. Kanuu hea kerge, saab palkidest ja risust kergesti üle. Parim ja puhanuim rattur sõidab 2 korda edasi tagasi ja viib kõik rattad kanuu lõppu.
- Kanuu lõpust sõidetakse ülemist teed pidi Järvi järvede juurde.
- Tagasi tullakse otse mööda laumist metsateed läbi raba.

Alar, Evli

06.10.2008 21:20
Alumine tee oli loomulikult õige. Inimesed seiklejad, kui te olete juba nii vanaks elanud, siis võiks teada juba iga teed meie väiksest EESTIST. Ja võtke loogiliselt, kui te lähete matkama ümber mingi x soo, siis kumb tee võib olla parem, kas see mis raba servas või see mis eemal:)

Matkaja

07.10.2008 00:09
Kuna mul ühtegi kaarti peale võistlust oma kätte ei jäänud, kirjutan omapoolse versiooni puhtalt mälule toetudes.
Tormakale ja ebakindlale rattarallile järgnenud lisaülesandega saime üllatavalt edukalt hakkama ja tormasime kanuusse esimestena. Tagantjärele tarkusena peab tunnistama, et sellest algas meie allakäigu tee. Ei tulnud selle peale, et kaardilt järgi uurida, mis kanuule järgneb! Kanuus jäime tavapäraselt endast tugevamatele veesportlastele alla. Alles peale kanuu "parkimist" alustasime järgmise etapi uurimist ja saime aru, et on kaks varianti - joosta ratasteni ja nendega Järvi järvedeni sõita või kogu etapp joostes läbida. Esimese poole kilomeetri jooksul muutsime plaani mitu korda ja lõpuks, viimasel hetkel otsustasime siiski rataste juurde joosta, sest tundus, et korralike teeradu ja sõidetavaid sihte on palju ja suudame ratasega kiirelt sõites kompenseerida selle ajakulu, mis kulub rattaalasse jooksmisele. Rattaalale lähenedes tulid vastu üksikud ratturid, kes talutasid teist ratast. Pean tunnistama, et vähemalt mina kohe esimese hooga "läbi ei hammustanud" kuhu nad sedasi sõidavad:(
Loomulikult oleks olnud kiireim variant, kui üks meeskonna liige teinuks rattaga kaks edasi-tagasi sõitu ja toimetanuks rattad esimese kanuuetapi lõppu. Ühe jalgratta lahtivõtmine ja kinnitamine kanuusse, mida tuli vahepeal ka üle-puude-vahelt-alt-läbi tirida, poleks olnud mõistlik.
Järvede juurde sõitmiseks valisime selle "teise" tee (esimene lõikas läbi raba) Ebameeldiv üllatus tabas meid poolel teel, kui selgus, et rada on mudane ka kohati ka mittesõidetav.
Järvede suurust hindasime valesti ja pidime tegema lisaotsa. See selleks.
Tagasiteel kanuualasse tegime saatusliku vea. Kuna mäng käis kõrgetel panustel, oli eesmärk tugevatest kanuusõitjatest konkurentidest, kes olid ju teadupärast jalamehed, selle lõigul kindlalt kiiremad olla. Seetõttu üritasime leida paremat teed, kui oli see, mida mööda eelnevalt sai sõidetud. Valisime oma tuldud teest vasakule poole jääva variandi mis sisaldas alul metsateel sõitmist, seejärel kaardil valge joonega tähistatud ja lõpus sõidetavana tähistatud pikal sihil sõitmist. Teeraja ja sihi risti välja jõudes saime aru, et olime teinud rumala otsuse. Jäi kolm varianti - a) pikalt tagasi sõita ja kasutada juba tuttavat mudateed. b) sõita edasi põhja suunas, jõudes niimoodi sinna mistanimioligi külla. c) loota, et võsastunud ja märg siht siiski peagi paremaks muutub. Valisime variandi c ja peagi saimegi suurepärase võimaluse konstanteerida fakti, et nüüd lõpuks
tegi saatus tagasi kõik selle, mida mitmedki meie austatud konkurendid kogu hooaja vältel kogeda olid saanud:-)

Alari, Kiirrong

07.10.2008 02:06
Mina ei ole kindel, et kanuuga ühe ratta vedamine oli antud Valgejõe lõigul kiire lahendus. Nimelt tuli suhteliselt tihti kanuuga puude alt läbi pugeda ja ratas ei oleks sealt kõikjalt läbi mahtunud.
Punktide 14-22 läbimisviisi valikul tuli arvestada ka rattakingade vahetamise vajadust. Meie oleks pidanud sellel lõigul 4 korda jalanõusid vahetama ja oleks sellega kaotanud ca. 4 min.

Indrek A, Sk8 Team

07.10.2008 09:09
ilmselt natukene rattaralli lõbusa tempo põhjustajatena peame ka meie nentima, et ei hammustanud seda rataste kanuu lõppukandmise nõksu läbi. 1 liige oleks selle ajaga rahulikult back-to-back 2 ratast ära viinud.
põhjusi mitu - rattarallist kõrge pulss, 6 masendavat trahviminutit (valel) kaalumisel ja ainult 1 mees kaardis sel hetkel.
ma arvan, et tiim, kus 2 liiget pidevalt kaardis (1 operatiivülesandeid lahendamas ja teine strateegiat tegemas), oleks hea alus olnud õige lahenduse leidmisel. Või siis madalam pulss / tempo ;) ...
igatahes jooksime me tagasi rattaalasse (kuna tunneme end jätkuvalt rattal kindlamalt) ja ei kahetse. Hoolimata sellest, et vapper 1 tiimiliige läbis need mõlemad otsad pedaalidel püsti seistes ... Sest sadulat enam ei olnud, oli ainult pulk
aga Alari ja paljude teistega 100% nõus, see oli üks õnnestunumaid etappe Xdreami ajaloos. rahuliku pulsiga ajab kohe muigama, et kuidas läbi ei hammustanud ;)

tiit, hansa 4wd

07.10.2008 12:42
Meie saime asjade kaalumise lisaülesandes 5min trahvi ja saime kaarti uurida. Olime esimesed, kes panid 1 ratta kanuuse(lahti ratast ei võtnud). Paraku sõitsid Kaido ja Aigar esimesest kanuupunktist mööda ja avastasid selle alles teises punktis. Kahe rattaga kanuu lõppu minnes käisin vaatamas ka 14-15 punktide vahelisest "punasest joonest" lõunasse jäävat rada. Kuna raja algus oli hästi sõidetav sai 15 punkti minekuks valitud see rada, mitte ring kruusa pidi. Tegelikkuses oli valitud raja keskosa paras mülgas ja suht aeglaselt läbitav. Lisaks läks 15 punkti minnes pauguga lõhki ka minu ratta tagakumm. Peale õhukummi vahetust, kui kummi täis sai pumpama hakatud selgus, et ka väliskummis on ~2 cm pikkune auk, kust õhukumm välja punnitas. Tõmbasime selle punni korralikult MacGyver-i teibiga kinni. Kummi jätsin suht pehmeks ja jätsin lahti ka tagumised pidurid. Paraku käis teibitud koht ikkagi vastu piduriklotsi ja natuke rohkem, kui kilomeeter enne järvi kulutas piduriklots teibi läbi ja kumm läks teistkordselt pauguga lõhki. Siis enam kummi vahetama ei hakanud ja järvedeni jäänud maa jooksin. Järvede juures käisime enne Pikklauka juurde minekut ka Särgjärve punkti numbrit kontrollimas. Peale järvede jooksu sai teine kummi vahetus ette võetud. Siis selgus et mantel on lõhki juba pea 10cm pikkuselt. Sai siis seda teibitud nii seest kui väljastpoolt ja õnneks pidas kumm kuni kanuu alguseni vastu.

Kokku võttis lõik 14-22 meil selliselt aega 1:52:10

Martti, Medisoft

07.10.2008 14:04
Tiit,

Lihtsalt huvi pärast tahaks teada, miks oli Sinu meelest see etapp "üks õnnestunumaid"? Kas oli A-rada tunduvalt põnevam kui B-rada (kuna B-rada tundus vähemalt mulle üks igavamaid üldse siiani kui mitte kõige igavam) või Sulle lihtsalt meeldib kui saab hästi palju rattaga sõita?

Ma lihtsalt ei näe kuidas see etapp võis vastu saada rattaga öises metsas või kaelani mudas ukerdamisele, mida eelmised etapid on pakkunud :)

Neeme

07.10.2008 19:51
Neeme, siin käis märkus selle etapi "Jooks versus ratas" valikute kohta, mis on ka postingu teema

tiit, hansa 4wd

07.10.2008 19:55
Selle lõigu koht oleks ka "Kiida korraldajat" juures, aga vastuseks Neemele, miks ühtin nende arvajatega, kelle meelest oli selle võistluse A-rada üks õnnestunumaid, paigutan selle siia. Mitmes kohas õnnestus korraldajatel mitmetele tiimidele müts silmini pähe tõmmata. Kiitused siinkohal ka konkurentidele, kellel õnnestus need ülesanded paremini ära lahendada. Sel etapil saatis edu neid, kes olid loomingulisemad, kiiremad, osavamad ja targemad, ning seda võrdsete tingimuste juures. Ainult muda ei tee seiklust, samuti loterii a'la Pikasilla või Kärstna, kuigi ka neid etappe meenutab veel 5 aasta pärastki kusagil õlleklaasi ääres.

Tanel, Kiirrong

07.10.2008 20:11
Olen nõus, et lahedad valikud ja üllatavad lahendused teevad asja huvitavaks ja mul on hea meel, et neid A-rajal ka jagus. B-rada on kahjuks tihtipeale vaeslapse osas olnud. Seekord tõmmati praktiliselt ka tavalisele "kanuu või jooks" valikule kriips peale.

Aga kindlasti tuleb ka B-rajal edaspidigi põnevaid valikuid, ehk juba järgmisel aastal :)

Eks ma ise vaikselt loodan ka keerulisi orienteerumisülesandeid ja eks ikka väike pettumus on kui pole vaja isegi kompassi taskust võtta, aga noh, mis seals ikka. Loodame, et tuleb veel neid kohti, kus on vaja kompassi kasutada ja pole vaja 100% ratturiks ümberkvalifitseeruda ;)

Neeme

07.10.2008 20:28
Neeme, "kanuu või jooks" oli B rajal täiesti olemas. Selleks võisid kasutada vasakut kallast. B raja ratas pakkus piisavalt huvitavaid valikuid, eriti muidugi laudtee.
Ja järvede suuruse hindamisega tõmmati sulle müts üle silmade:))))
Üks soovitus veel, kui B rada ei meeldi, siis A rajal kohti küllaga. Tee kogu talv viis korda nädalas mingit sporti ja oledki valmis.
Korraldajatele jõudu loomingulise raja planeerimisel.

Rene Ottesson

08.10.2008 12:12
Vasak kallas? Põnev oleks kuulda kellegi seiklustest, kes seda varianti kasutas :)

Laudtee oli kindlasti tore, aga seal ei olnud ju eriti valikut - kuna oli kuiv, siis oli laudtee oluliselt kiirem. Punkt. Selliseid pimedaid, kes laudteed üldse kaardil tähele ei pannud ma usun peale minu teisi ei olnud.

Aga et rohkem treenida ja A-rajale kolida? Tänan, ei! B-rajale on nii suur tung, järelikult peab see hea olema ;)

Neeme

08.10.2008 12:39
B rajal oli kohti, kus võidukam kanuud kanda, eriti lõpus. Meie tiim lihtsalt ei viitsinud, jõgi oli kanuutamiseks liialt mõnus.

Rene Ottesson

08.10.2008 12:47
Ratas või jooks?
B-rajal oli seekord ajasuhe selgelt ratta kasuks, õigemini jooksu kahjuks.
Viitna 1.30 ratast, 0.30 jooksu, 1.00 kanuu.
Paide 1.50; 0.50; 0.30
Mooste 1.30; 0.50; 0.50

Toivo

08.10.2008 18:05
K:
Nagu juhendiski selgelt öeldud on A-rada keerulisem ja B-rada lihtsam (nagu orienteerumiseski). Sellest tulenevalt olid nii sel hooajal kui ka tulevikus keerulisemad ja seeläbi ka põnevamad valikud kindlasti A-rajal. B-raja puhul on arvestatud, et selle saaksid läbida ka nõrgema orienteerumisliku kui ka füüsilise ettevalmistusega inimesed. Niiet, Neeme, ära väga B-rajal A-rajaga võrdseid valikuid näha looda;)
Erinevate liikumisviiside omavahelistest osakaaludest rääkides lähtume radade planeerimisel eelkõige maastiku eripärast. Nt. viimane etapp oligi planeeritud selgelt suuremal kanuukaaluga, kus A rada sai kanuuga kaks korda sõita.

Kristjan, SK Xdream

08.10.2008 19:02
Äkki võiks siis kaaluda n.ö. AL rada, ehk siis rada, mis keerukuselt nagu A rada ja pikkuselt nagu B rada (v.a. sprindidistants, mis on B-rajal ehk liialt lühike)?

Miskipärast usun, et üsna paljud praegustest B-raja võistkondadest eelistaksid keerukamaid ülesandeid, aga mitte pikemat rada.

Neeme

08.10.2008 23:03
Äkki neeme võiks kaaluda vähem targutamist

AntiNeeme

08.10.2008 23:36
Palju julgem on kohe foorumis kirjutada kui oma nime alla ei pane, eksju?

AntiNeeme, Sa ehk ei tea seda veel, aga foorumi lugemine on vabatahtlik. Ausõna, Sa ei pea ühtegi kirja siin lugema, mine tee parem midagi kasulikku.

Neeme

09.10.2008 02:35
Foorumi lugemine on vabatahtlik tõesti, lausa huvitav tegevus on. Ise olen A raja keskmike hulgas. Tore on lugeda paremate ja tugevamate kommentaare erinevate rajavalikute ja lahenduste, vigade ja õnnestumiste osas. Endale kasulik ja lihtsalt hariv. Kahjuks peab siin pidevalt vahele lugema ka Neeme kiunu teemal "maailm on ebaõglane ja ainult mina tean kuidas asjad olema peavad" Teiste kriitika ka korraldajate suhtes on konstruktiivne ja abistav, Neeme oma paraku lihtsalt oma mättal istuv ja targutav...

AntiNeeme

09.10.2008 13:28
Olgu siis nii. Aga oma nime Sa ikkagi avaldada ei julge?

Neeme

09.10.2008 16:54
Teen ettepaneku arvata Neeme Xdreami korraldavasse toimkonda ;)
Koheselt oleks ka foorum täis korraldajte poolseid tõlgendusi...

Reigo, Team VAUDE

09.10.2008 21:35
Lihtsam ja kõiki osapooli rahuldav lahendus oleks teha lisaks A- ja B-rajale ka N-rada...

Alari, Kiirrong

09.10.2008 23:17
N nagu Naiste? irwwwwwwwwww

sull, leguar

09.10.2008 23:20
ilmselt siiski N nagu Neeme. Tegelikult on see rada olemas, aga seal ei ole kontrollpunkte ja aega ka ei võeta. Ja see paraku sinna rajale osalema minema ei motiveeri. Ahjaa, korraldajaid ka pärast sõimata ei saa, sest N-rada ju ametlikult ei olegi.

Muidugi - boonus on see, et tasuta saab ja lisaülesanded on need, mida ise tahad.

statistik ( Neeme, ma võiks siia kirjutada ka Peeter, Jüri, Evald või Juhan, mis vahet seal on?)

09.10.2008 23:48
Ärge lahmige, Neeme on igati OK, keegi peab ju korraldajate planeeritust olematu planeeringu välja võluma ja kui see ei klapi planeeringuga, siis olete Teie kõik süüdi.
Milleks erutuda:)

huviline

10.10.2008 02:36

« Tagasi

Xdreami foorumis kommenteerimise hea tava

Foorumi eesmärk on edastada operatiivset infot ning püstitada küsimusi, avada teemakohaseid arutelusid. Soovime, et arvamused oleksid konstruktiivsed ning kommenteerijad esineksid oma nime all. Säilitame viisaka tooni, väldime irooniat ja sarkasmi. SK Xdream jätab endale õiguse mitte vastata anonüümsetele kommentaaridele.