Foorum

Ratta vedamiskumm 16.05.2017 15:20
Oskab keegi öelda kust saab, kuidas tehakse teise inimese ratta vedamiseks rattavenivat kummi..Ei oska seda kuidagi nimetada. Olen nãinud üritustel aga kust seda saada ri oska leida

Kerli

16.05.2017 15:20
Ei pea kumm olema, võib olla ka tavaline nöör. Põhiline on see, et ratta sadula alla tuleb valmistada toru (v pulk, mille tagumises otsas on aas, millest nöör läbi käib), mis nööri ratta tagumisest osast eemale viib. Et juhul, kui nöör (kumm) 'lõdvaks' läheb (n. allamäge sõitmisel), siis see nöör ei takerduks eestvedaja tagarattasse. Ja kui vedamist ei ole, siis kerid noori sadulaposti ümber. Aga laias maailmas on palju kasutatud koerarihma süsteeme, vt n. www.youtube.com (otsi juutuubist 'towing bike', 'bicycle tow system', näed igasugu leiutisi).

M

16.05.2017 16:43
Üldiselt nimetataksegi lihtsalt kummiks :) Kui kasutada toru varianti, siis palun enda ja teiste ohutuse mõttes ärge kasutage nööri vaid just nimelt kummi, siis ei pea see toru olema 3 meetrit pikk, et säiliks ohutu vahe, tuules sõitmise ja kummi effekt. Sõidu ajal hoiad ühe näpuga aasast (täiesti piisav jõud) ja ohu korral vms lased lihtsalt lahti ja kumm tõmbab ennast ise tagasi toru otsani. Muidu peaks hakkama seisma jääma ja seda nööri ümber mille iganes kerima. Kuidas seda valmistada on juba puhtalt fantaasia küsimus - saab kinnitada sadula alla, saab teha kiirelt eemaldatavai sadulatoru külge kinnitatavaid(kiirkinnitiga). Toru ise peaks olema võimalikult kerge ja painduv/vastupidav ntx pem või alupex toru, pikkus võiks olla pisut üle tagumise ratta, et sõidu ajal oleks mugav aasast haarata ja et gabariitidest väga välja ei läheks. Muidugi see koerarihma variant on ka kasutusel, aga mina ise seda kasutada ei julgeks, aga see juba minu isiklik foobia :D. Kõige lihtsam - mine julgelt vaata kellegi olemasolevat süsteemi ja siis saad kõige parema pildi asjast

Mats

19.05.2017 23:25
Pane lihtsalt plastist kaabli hülss e plastist väikese diameetriga toru (müüakse ehitus v elektritarvete poes), sest see on kerge, ratta raami ülemise toru külge teisigi kinni. Nõnda et toru ulatub üle tagaratta. Torru ajad võimalikult väikese diameetriga kumminööri, müüakse igas ehituspoes, jälle et kerge oleks. Nööri kinnitad eest ratta raami esimese posti külge, sinna millest lenksu võll läbi käib. Taha teed aasa kust on veetaval hea haarata. Nööri paned täpselt õige pingsusega, et kui veetav nöörist lahti laseb, tõmbab nöör ennast lartsti tagasi torusse ja välja jääb vaid aas. Siis ei lähe pael tagarattasse. Nii lihtne ongi. Vaja on: õhuke plasttoru, teip, kumminöör ja osavad käed. Anna minna!

Ants, Antsu võistkond

21.05.2017 00:46
koerarihm kaablivitsadega sadula alla (xs sobib vabalt, kui just päris laevaankrut ei vea), paar meetrit n66ri maha otsast ja kummipaelast aas otsa. Valmis.

Head tirimist!

Joosep, Honeypower Viljandi suusaklubi

21.05.2017 17:48
Mind on väga edukalt veetud koerarihmaga, mis on eesolija sadulaposti küljes, ja mingit toru vmt ei ole me sinna süsteemi lisanud. Nöör on süsteemi sees asendatud korraliku kummiga (nagu ka Joosep välja tõi).

Kaaslane ulatab kummi mulle näppu ja kahe näpuga hoian sõidu ajal aasast kinni (see on rohkem kui piisav). Kui vaja, siis lasen aasast ettevaatlikult lahti (et vedaja väga kõvasti vastu tagumikku ei saaks) ja kumm tõmbab ilusti ise sisse tagasi.

Kadi

22.05.2017 18:13
Suured tãnud. Hakkan vaatama ja materjali ostma;)

Kerli, Hiired ja Tihased

26.05.2017 11:17

« Tagasi

Xdreami foorumis kommenteerimise hea tava

Foorumi eesmärk on edastada operatiivset infot ning püstitada küsimusi, avada teemakohaseid arutelusid. Soovime, et arvamused oleksid konstruktiivsed ning kommenteerijad esineksid oma nime all. Säilitame viisaka tooni, väldime irooniat ja sarkasmi. SK Xdream jätab endale õiguse mitte vastata anonüümsetele kommentaaridele.