Foorum

A miks vaid üks kanuukaart? 28.08.2008 16:41
Jagatakse võistlejaile kolm kaarti, neist vaid ühel on kanuukaart, teistel kaartidel selle asemel aga lihtsalt meeleolukas pildike... Tore küll seda vaadata, aga kui kanuu ümberminemisel kaart kaotsi läind või kaardi voltimisest oluline info loetamatuks muutunud, siis pildike teistel kaartidel olukorrale lahendust ei paku.
Hästi aru ma ei saa, mis jonn või tagamõte sellel on?
Paraku pole kaardi pabermaterjal piisavalt vastupidav, kaarti voltides kulutab tolm/pori/metsapraht kaardivärvid maha, mis vahel ka olulise info (punkti ala,legendi info) loetamatuks muudavad.
Kusjuures kanuus kaarti kaotada on palju lihtsam kui ratta või jooksuetappidel.

Ettepanek :ka teistele kaartidele pigem kanuukaart paigutada

H, arusaamatu

28.08.2008 16:41
ka minul on selline küsimus tekkinud

merje, EROK Ladies

28.08.2008 17:11
MInu arust ka võiks kanuu kaart kõigil kaartidel olla. Veel põhjuseid:
- Sel ajal, kui 1 liige maapeal punkte võtmas käib saaksid kanuus teda ootavad liikmed järgmiseid kanuuetappe planeerida;
- Meie tiim tahaks, et kanuu sõitmise ajal saaks kaarti lugeda peamiselt teine mees, mitte see, kes suure SI-pulgaga maa peal punkte võtmas käib. Aga ainus kaart on paratamatult temal;
- Pärast tahaks kodus kgu rada analüüsida, aga kanuu kaarti mul ei ole, see osa jääb alati analüüsimata.
- Kui üks jookseb ja kaks sõidavad kanuuga oleks parem kui kaart oleks mõlemal (Kuigi siinkohal soovivad korraldajad võib-olla meelega kanuutajate elu raskemaks teha vaid ühe kaardiga).

Ma saan aru, et vanasti oli võistluse iga lõigu jaoks uus kaart ja siis ei raatsitud kanuusse igale tiimile kolme kaarti paljundada. Kuid nüüd on ju kõigil 1 suur kaart, mingit materjali kokkuhoidu ei ole. Isegi vastupidi - ainult ühesuguseid kaarte oleks odavam trükkida kui kahesuguseid.

Korraldajad mõelge sellele. Või on teie seisukoht, et vaid 1 kanuukaart lisab võistluslikkust ? Samapalju võistluslikkust lisaks kui ratta legendorienteerumise vms muu kaarti oleks ainult üks tiimi peale.

Alar, Evli

28.08.2008 18:11
Ootaks ka head põhjendust. Me käisime kanuuga ümber ja see ainuke kanuukaart kadus..

Ergo, AEE

28.08.2008 21:12
Vastus nr.1
Kaardi hoidmisel-säilitamisel olge hoolsad. Te ju suudate säilitada valvsust et kontrollpunkte ülikeerukates reeglites ettenähtud kombel läbida. Asi see siis mingil tühisel paberitükil silma peal hoida:)
Vastus nr.2
Kahe või kolme kanuukaardi korral jääks ära suur osa kanuuetapi põnevast logistikaülesandest. Paide etapil küll ei olnud võimalust ühte tiimiliiget jalgsi punkti võtma saata, kuid enamusel etappidel on see kahe mehe kanuu ja ühe mehe jooksu kombineerimine olnud kiireim liikumisviis. Kuna kaart on siis üks, kaasneb sellega alati teatud risk, et osapooled (kiiresti ja veatult) teineteist üles ei leia.

Alari, Kiirrong

29.08.2008 01:20
Mõlema käe sõrmed suudab auku ajada, selge see, et kaardi jaoks käsi ei jätku.
Kui korraldajad on sellise reegli teinud, siis see on forewer, kas tõesti on sellest nii raske aru saada.
See on ELEMENTAARNE, et 3 inimese peale on üks kanuukaart ja kes viriseb ei saa jätkuvalt sellest põhimõttest/reeglist aru.
SEE EI OLE ÜLDSE VAIDLEMISE TEEMA. Korraldajad ütlevad et nende korraldataval võistlusel tuleb liikuda ühe kanuukaardiga ja mott. Lihtne.
Kellele korraldajate kehtestatud reeglid ei meeldi, ärgu palun osalegu. Naljakas on vaadata, et reeglid ei meeldi, aga ikka tullakse ja osaletakse ja siis hiljem virisetakse et maa külmas ja kärss kärnas.

a,e austaja

29.08.2008 01:51
Viimane püüab irooniline olla, julgeks ta siis seda oma nime all teha, võiks sellele isegi tähelepanu pöörata, aga ei, ta on pussy.

Aga tõsiselt - kui korraldajad nii vastavadki, et see nii on ja jääb, et nimelt on vaid 1 kaart, nagu Alari siin põhjendas, siis on asi selge ja mina rahul.

Mulle lihtslat tundus, et 1 kanuukaart on jäänud 'kunagistel tehnilistel' põhjustel, mitte nimme korraldajate poolt. Urmo Liblik kunagi seletas miks on 1 kanuukaart - kui olid veel eraldi paberil kanuukaardid lamineerisid korrladajad neid käsitsi ja 260 kaardi lamineerimine võttis hullupööra aega, selmet oli mõtlemata 3 X niipalju lamineerida. Täna seda probleemi ei ole.

Alar

29.08.2008 04:15
Alari (Kiirrong) vastus nr. 2 (vt. üles) kirjeldab väga hästi ka korraldajate seisukohta. Selle aasta alguses oli meil korraldustiimis ka omajagu kaalumist, kas panna 3 kanuukaarti või jätta üks. Nagu Alar (EVLI) on ka foorumis välja toonud teeks see meie jaoks asja ka lihtsamaks trükkimise ja kaartide ettevalmistuse osas. Samuti oleks see turvalisem - kui üks kaart kaob siis saab järgmist kasutada. Siiski ei kaalunud vähemasti kevadel need meie jaoks üle seikluslikkuse momenti - minnes kanuuetapil lahku, siis on positiivne risk (saab edukalt juhtida leppides selgelt kokku kohtumiskohas või kui seda määrata ei ole võimalik jääda samasse kohta ootama) üksteise mitteleidmiseks. See ongi ju seiklus!

Samas tervitan selliste konstruktiivsete foorumite teket. Siit võib kindlasti nii mõnegi hea mõtte leida. Nii et laskem ettepanekute tiheda diskussiooniga edasi nii kanuukaardi kui ka koosliikumise teemadel.

Kristjan, SK Xdream

29.08.2008 11:26
Paide etepil oli kohustuslik kanuuga punktide läbimine. Ühe kaardi tegelik idee sel korral ei töötanud. Korraldajatel on käed/jalad tööd täis ja võib olla ei süvenetud. Tehti vanast rutiinist kohe ainult üks kaart.
Klooga ja Karksi-Nuia võistlustel täitis ühe kaardi idee eesmärki.
Paide etapil kaotasime kanuu kaardi, ilma kaardita tekkis seikluses uus mõõde:)

terv. Rene Ottesson

29.08.2008 11:49
Samas punktide võtmisel puhul (ajatrahv) rõhutatakse kogu aeg, et tegu on meeskonnatööga. Igal kaardil kanuuraja olemasolu ongi ju see, mis võimaldab meeskonnatööd teha, muidu on 2 ülejäänud liikme jaoks tegu mäluorienteerumisega.

Raul

29.08.2008 13:40
Meeskonnaliikmete teadikult erinevad liikumisteed ei tähenda seda, et tegu ei ole meeskonnatööga. Ühe kanuukaardi korral on see kohe eriti üksteisemõistmist nõudev.

Vahur&vahuriinglid

29.08.2008 14:58
jah, uskuge Vahurit. tal on blondiinidega pikaajalised kogemused :)

vahuriinglid

29.08.2008 15:08
Kas ei olnud see mitte eelmise aasta Otepää öine etapp, kus sisuliselt otsustati esikoha saatus ära just kanuuetapil ja ajalise võidu said need, kes kasutasid taktikat, et üks jookseb maismaal ja nopib punkte, ning teised kaks aerutavad üle Pühajärve kokkulepitud kohtadesse ette. Üks kaart metsas jooksja ja punktivõtja käes, teine kaart kanuus olijate käes ja kogunemispunkte määratleda üsna lihtne. Kui aga kaart on ainult metsas oleva mehe käes, siis kanuu jääb hätta ja vastupidi olles jääks hätta jälle mees metsas. Seega 1 kaart kogu pundi peale on täitsa hea idee. Lihtsalt tuleb tähelepanelikumalt hoida veel ühte "väärtusliku" asja lisaks paljule muule, mis ripub küljes või lebab seljakotis.
Probleem tekib aga siis kui metsa läheb mees kaardiga (nagu 2008 öine etapp) ja ei tulegi sealt tagasi. Mida peaksid sel juhul tegema kanuus olevad mehed, kuhu minna otsima, kui ka kõik konkurendid on juba mööda põrutanud? Helistaks aga ei, saa telefonid on ka kanuus! Õnneks annab siin abikäe "kõigevõimsam" ja elu läheb edasi.

ERIK, AARAIN

29.08.2008 16:48

« Tagasi

Xdreami foorumis kommenteerimise hea tava

Foorumi eesmärk on edastada operatiivset infot ning püstitada küsimusi, avada teemakohaseid arutelusid. Soovime, et arvamused oleksid konstruktiivsed ning kommenteerijad esineksid oma nime all. Säilitame viisaka tooni, väldime irooniat ja sarkasmi. SK Xdream jätab endale õiguse mitte vastata anonüümsetele kommentaaridele.