Foorum

Lõpuajad ja tulemused? 08.06.2015 14:00
Mismoodi see lõpuaeg arvutati? Tulemuste tabelis on väiksem aeg kui tegelikult tuli. Mis nende kontrollaegadega toimus? Kas võis punkte võtta ja finišeerida ka peale (etapi) kontrollaja lõppu?

Ivar, Väle Tigu

08.06.2015 14:00
Kõrvekülas olnud punkt (rattaralli) oli vahepeal varastatud ja seal tehti lahutust.

Andres P, Punane täpp

08.06.2015 19:38
Vaata siia - www.xdream.ee

Kadi

08.06.2015 19:43
Jah, juba loetud. See postitati tund peale minu küsimust :)
Aga minu jaoks on lahti veel kontrollaegade küsimus. Tundub et järgmine kord on mõistlik kohtuniku korraldusi ignoreerida ja punktide võtmist jätkata, mis sest, et kontrollaeg on möödas. Võibolla "näkkab" ja kontrollaega pikendatakse võistluse ajal.

Ivar, Väle Tigu

08.06.2015 20:08
Meie (B-raja) naiskond käis enne kanuutamise algust igaks juhuks üle küsimas, kas tõesti on kontrollaeg läbi, sest ennegi on tulnud ette, et võistluse ajal natuke korrigeeritakse aegasid sõltuvalt tegelikust olukorrast.

Meile anti teada, et tunni võrra on seda pikendatud ja saime veele.

Kadi

08.06.2015 20:12
Etapi kontrollaega 15.00 pikendati ühe tunni võrra ja info liikus kanuualasse, kus jätkati tegevust kella 16.00'ni. Niisamuti pikendati kontrollaega finišis. Kui etapi kontrollaeg saab läbi, ei tähenda see, et finiši hilisem kontollaeg ei kehti, finišeerida saab finišis kehtiva kontrollaaja lõpuni, võistkonnal on lubatud KP'sid vahele jätta, et jõuda kontrollaega (kaasneb muidugi trahv KP mittemärkimise eest). Vastav info asub ÜLDJUHENDIS.

Alar Valdmann, SK XDREAM

08.06.2015 22:24
Kella 18:15 paiku küsisin KP 55 (nr 69, rattaala ja kanuu eelviimane punkt) juures olnud kohtunikult, et kas finišiaega pikendatakse? Peale telefonikõnet teatas ta, et ei pikendata ja finiš suletakse kell 20:00. Lähtuvalt sellest informatsioonist kavandasime ka oma võistkonna edasise teekonna nii (jätsime mitmeid punkte vahele), et õigeaegselt lõppu jõuda. Sekundeerides Ivari postitust, kas peaks siis regulaarselt, näiteks iga 10 minuti tagant, korraldajatele helistama ja uurima, et mis kell tegelikult finiš suletakse? Leian, et finišiaja jooksev pikendamine on ebaõiglane nende võistkondade suhtes, kes arvestavad etapi juhendis välja kuulutatud ja kaardile punasega märgitud kontrollajaga ega looda korraldajate "vastutulelikkusele" (mis iseenesest on ju meeldiv nähtus). Pigem võiks kaaluda rogainil kasutatava süsteemi kohandmist: iga hilinetud minuti eest määratakse ajatrahv ja ja kui kontrollaega ületatakse, näiteks rohkem kui 15 minutit, siis võistkond tulemust ei saa. Nii on võistlejatel võimalus ennast rajal juhtuvate ootamatuste vastu pisut kindlustada ja samas on korraldajetel endal ürituse lõpuaeg konkreetselt fikseeritud.
Aga muidu oli Tartu etapp igati põnev ja seikluslik - tänud korraldajatele!

Peep, Väle Tigu

09.06.2015 11:43
Et kontrollaeg oli tegelikult 21:00? Ja meie jätsime lihtsalt tunni jagu head seiklust metsa vedelema, kuna kanuu lõpus öeldi, et 20:00 peame finishis olema.

Kohtunikele teadete edastamiseks võiks mingi töökindla protokolli välja mõelda. Näiteks saata grupile SMS-i kui selline oluline otsus tehakse. See pole esimene kord, kui rajal kohtunikelt vastuolulist infot saab.

Arne, Research & Development

09.06.2015 21:19
Üldjuhendis viidatud reeglite-lahendite tekst - www.xdream.ee - segab veel vett:

"OLUKORD, kus võistkond jõuab finišisse peale finiši sulgemisaja möödumist."

Lahend: "Finiši sulgemisaja ületamine trahvi kaasa ei too. Peale finiši sulgemisaja ületamist rajal võetud punktid ei lähe arvesse. "

Isiklikult näeks parema meelega lihtsaimat võimalikku varianti - kaardile trükitud kontrollajad on kivisse raiutud ja võistluse edenedes neid ei muudeta. Rahulikuma mineku ja/või alt vedanud varustusega tiimidel asenduks üks võimalik loto teadliku planeerimisega.

Kui see mingil põhjusel ei sobi - kriitilisel massil on eelnvate kordadega tekkinud põhjendatud ootus vms - siis võiks lisaks kohtunike paremale teavitusele ka osalistele info üheselt kätte anda, olgu selleks või kena suur tahvel vahetusalades.

margus, iRuut

09.06.2015 22:55
Head korraldajad,

Minu jaoks on absoluutselt 100% arusaamatu, kuidas on võimalik finiši kontrollaega pikendada kui kõik teamid ei tea sellest võrdselt? See muudab oluliselt võistluse tulemusi juu ebavõrdsuse suunas :( Mitte, et mul oleks täiesti kama, mitmes ma olen võistluse lõpptulemustes, aga selline otsus ilma ühtse kommunikatsioonita on täiesti amatöörlik korraldus kahjuks.

Meie võistkonnale ei ole keegi kusagil öelnud, et kontrollaeg on pikendatud ning jätmise seega kõik peale kontrollaja lõppu punktid võtmata ning siirdusime otse finišisse.

Ei ole mõtet juu tunnike ehku peale metsas rassida lootuses, et äkki näkkab, samas kui kogu finiši korraldusbrigaad peaks ootama osalejate saabumist kui need ehku peale metsas on.

Ei mõista sellist lahendust üldse :(

Kunnar Karu, Alma

09.06.2015 23:22
Olen enam kui kindel, et korraldajate eesmärk kontrollaega pikendada oli õilis.

Arno

09.06.2015 23:53
Kuulge sõbrad, ärge kütke siin miskit uut intriigi üles.
Finiši kontrollaja ületamist tänane juhend tegelikult ei reguleeri. Juhendi p.5.2 räägib kohtunike õigusest (mitte kohustusest) "Lühendada võistkonna läbimata distantsi, juhul kui võistkond ületab rajalegendis näidatud kontrollaja. "
See eelnevalt Marguse poolt viidatud dokument on žürii alusdokument aastast 2012, mis annab juhiseid juhendi tõlgendamiseks vaidluste korral. Kui tahta seal kirjeldatud finišikorraldus reegliks kuulutada, siis tuleb see ka juhendisse sedasi kirja panna.
Igasuguste kontrollaegade "kivisse raiumine" on samas veidike libe tee -- lõppkokkuvõttes ei ole ju eesmärk mitte vaid esimesi kohti välja selgitada vaid siiski võimalikult paljudele anda võimalus mõnus seiklus läbida. Korraldajad ja rajameistrid ei ole selgeltnägijad -- kui vahest juhtub, et tegelik võistlusaeg läheb pikemaks kui planeeritud, siis pole ju mõtet miski varasema kirjasõna pärast hakata toimivat võistlust lõhkuma ja veidike tagapool olevaid võistkondi kohe rada lühendama sundima.
Ka seekord oli võitjate n.ö. "excelieelne" tulemus eelnevalt väga suure varuga ennustatud võitja ajast mõnevõrra pikem.
Rohkem seiklust, vähem jäiku reegleid! Korraldajatele lõpuks alati pai (kuigi vahest tahaks rajal või vahetult finišis ka tappa anda) ning võistlejatele "keep moving, never give up!" :-) Ja järgmisel korral kontrollaeg pikemaks!

Alar, All Twelve Points

10.06.2015 00:57
Küsimus pole pikendamises või mittepikendamises, vaid võistlejate ühetaolises teavitamises.

Arne, Research & Development

10.06.2015 10:16
Arne, pakud äkki omapoolse nägemuse, kuidas korraldaja peaks sinu arvates võistlejaid teavitama? Kõikidele tiimidele helistades või neid rajal kinni peatades?

Jaan

10.06.2015 11:42
Viimases B vahetusalas öeldi kõigile "KIIVER JÄTKE PÄHE." Küll saanuks kanuualas öelda ka "UNUSTAGE KONTROLLAEG" vms.

Kaur, Mudamülka

10.06.2015 13:01
Jaan - pakkusin juba.

Kui tehakse otsus, et kontrollaeg on pikendatud, tuleb sellest teavitada kõiki kohtunike - näiteks saata SMS.

Rajal liikus kumu, et kontrollaega on pikendatud, aga kohtunik ütles selgelt, et 20:00 peab finishis olema - järeldan, et info polnud temani jõudnud.

Ja Marguse pakutud plakat vahetusalas käis endal ka peast läbi.

Arne, Research & Development

10.06.2015 13:30
Minu arust on nii, et need kes algselt väljakuulutatud kontrollaega ei mahu, on nagunii võistlemise mõttes mängust väljas ja tegelevad matkamise vms tegevusega.
Sellest perpektiivist ei oska muud öelda kui, et jookske kiiremini või ärge hinnake ennast üle.
See lahendus kaotab ka vajaduse kontroll aegasid pikendada.

Jaan (aga mitte see kes eespool sõna võttis)

10.06.2015 14:24
Alar, võid kiigata allakirjutanu paiknemist tulemustes nüüd ja varemalt ning näed, et eesmärkide suhtes oleme Sinuga samal meelel. Küll aga pean ma jäika aega pigem seikluse juurde käivaks - see ei tähenda ainult poole mineku pealt norus päi lõpu suunas lonkimist vaid ka võimalust jooksvalt 1-2 punkti välja jätta, et õigel ajal kallima lisaülesande või vahetusala manu jõuda. Nii jääb ka tagumisele otsale mõnusat pinget *ise* paremaid ja halvemaid valikuid teha. Lõtvade kontrollaegadega aga karistatakse kellegi teise suva järgi tiime, kes vahetult enne info liikumist on mehitatud punktide juurest minekut teinud ja asunud enda jaoks seda kõige soodsamat ja vähem trahve toovat lõikamist ellu viima.

Seni tehtud startidega olen saanud vastu näppe nii siis, kui eelnevalt on rada lõikamata jäänud ja pikendatud aja lootuses on vahetusalasse kimatud kui ka juhul, kus peale lõikama asumist on järgmises vahetusalas tegelikult aega juurde antud. Ehk siis parima võimaliku otsuse võib ju teha, aga kas sellega ise pärast rahul oleme, sõltub hoopis kellegi teise tehtud valikust.

Läbi mõeldud kontrollaegade liigutamine ja ette teada võimalikud muutmiste ajad koos rahva teavitamisega jätaks ehk parema maigu, aga kas kogu see lisareglement kasu ka üles kaalub.. kaardile trükitud aegadega arvestamine on nii korraldajale kui osalejale selge ja lihtne aru saada ning järgida. Kas ja kui palju need ajad pikemad võiksid olla, on suuresti korraldusmeeskonna käsutuses oleva ressursi teema.

Et vinti tiba peale keerata, oleks tõeliselt raju läbi võistluse kestev lisaülesanne, kus kõik kontrollajad on arvestatud ideaali järgi ja ei olegi muud valikut, kui pidevalt odavaimat lõikamist otsida >:] Jaguks nii pinget kui hajutust läbi terve raja (võtmata punkti trahv ei pea mitte alati 3x15min olema).

Ja et kaheti mõistmist ei jääks - Tartu rada jättis ka tagumises otsas tiksudes ikka väga hea mulje :)

margus, iRuut

10.06.2015 18:22
Tartu tulemused tunduvad olevat lõplikud ja edasikaebamisele ei kuulu. Selline on korraldajate otsus ja seda tuleb aktsepteerida. Vaatamata sellele, et võrdse kohtlemise printsiipi rakendati sel korral, minu arvates, pisut selektiivselt (rallietapi tühistamine KP43 kadumise tõttu vs. finiši kontrollaja jooksev pikendamine). Leian, et õiglasem lahendus oleks olnud see, kui peale kella 20:00 võetud punktid oleks loetud mitteläbituks ja võistkonna tulemusele oleks juurde liidetud vastavad ajatrahvid.
Lähtuvalt diskussiooniteemast, pakuks korraldajetele kaalumiseks sellist mudelit. Etapi kontrollaeg on fikseeritud. Selle ületamisel kuni 30 minutit (see aitab maandada ettenägematute tõrgete, näit rattaremont, kanuuga ümberminek jms. poolt põhjustatud ajakadude riske) saab võistkond teatud ajatrahvi iga ületatud minuti eest. Üle poole tunni hillinemise korral võistkond etapil tulemust kirja ei saa. Vahtusalades kontrollaegu ei ole, v.a. kanuu algus, sest kanuuetapi korraldamine on seotud üsna keerulise ja ajamahuka logistikaga.

Peep, Väle Tigu

11.06.2015 16:25

« Tagasi

Xdreami foorumis kommenteerimise hea tava

Foorumi eesmärk on edastada operatiivset infot ning püstitada küsimusi, avada teemakohaseid arutelusid. Soovime, et arvamused oleksid konstruktiivsed ning kommenteerijad esineksid oma nime all. Säilitame viisaka tooni, väldime irooniat ja sarkasmi. SK Xdream jätab endale õiguse mitte vastata anonüümsetele kommentaaridele.