Foorum
Tagasiside | 08.06.2015 11:50 |
---|---|
Nüüd tuleb küll rajameistri ees müts maha võtta. Nii vaheldusrikast ja muljeterohket rada ei tulegi varasemast kohe meelde. Ei oleks uskunudki et Amme jõgi nii hästi sõidetav on ja vaade oli imeline. Ka orienteerumine oli parajalt keeruline - mitte mingi tee äärest märkide korjamine :). Alade vaheldumine oli sedavõrd hästi läbi mõeldud, et ükski üksik ala ei hakanud tüütama. Erilised tänud ka nn "loosiülesannet" puudumise eest :) Parandusettepanekuna võiks kitsastesse kohtadesse (majad jne), kuhu veel samal ajal satuvad erinevad rajad samal hetkel, võiks olla mitu majakat, või lahendada asja nii, et märkima peab ainult üks. Igatahes lõplik mulje on eriti positiivne ja jätkake samas vaimus!! :) Teho , Hiiltomiehet |
08.06.2015 11:50 |
Sekundeerin. Rajameistrile pöidlad püsti! A-rada oli igati A-raja vääriline ja pakkus pinget ja mõnu kuni lõpuni. Samuti olen päri Hiiltomiehet soovitusega B ja A raja ühistesse punktidesse rohkem piiksujaamu panna kui vaid ühe. Jürgen, Mustikale |
08.06.2015 12:51 |
Väga hea rada ja korraldus tõesti. Alade vaheldus ja uued lahendused hoidsid kogu aeg põnevust üleval. Isegi pahalaste poolt varastatud punkt ei morjendanud üldpilti. Eks me lõikasime sellest kõvasti profiiti ka, aga selleks kogemused ongi :) Õppisime ka, et lisaülesande kirjelduses on igal sõnal oluline tähendus. Näiteks sõnal punane esimese ja teise punkti vahel. Erik, Team Nike/SIS Go |
08.06.2015 14:29 |
Kiidaks kah rajameistrit ja lisaülesanded olid huvitavad. Mul tekkis esmakordselt ka küsimus, et kas punktide läheduses olevad soised alad on kuidagi korraldajate poolt ka üle testitud, et nendesse päris üle pea sisse ei vaju? See küsimus tekkis meil punkt 43 juures kui hooga rappa sisse lendasime ja korralikult sinna kinni jäime. Indrek, Müttajad |
08.06.2015 16:34 |
Testitakse ära, et punkti on võimalik jõuda ohutult. Aga et igast suunast on ohutu läheneda, seda ei ole võimalik garanteerida. Selle punkti panin teadlikult sellisesse kohta, kust otse peale lennates oli väga kole soo. Punktile valisin selle koha, et osalejaid veidi sundida mõttetööle ja "ära karistada" need, kes võtavad asimuudi punktile ja lendavad peale (selline tegevus on XDreamil tavapärane, aga minu arust veidike rikub ära orienteerumise teevaliku ilu - Xdreamil alati leidub paar tiimi, kes lähevad otse ja lõpuks on seal paras loha sees ja siis tagumine ots paneb tuimalt mööda loha ja ei pea midagi mõtlema). Kui ohutusest rääkida, siis ma arvestasin asjaoluga, et tegemist on meeskondliku võistlusega, nii et veidi võtsin riski, et keegi ronibki sinna sisse ja jääb kinni aga siis on teisi ümber aitamas. Tuleb küll tõdeda, et kui ma selle etapi planeerisin, siis oli veel kevad, taimestikku ei olnud ees ja oli kaugele näha, et seal on sügav vesi pikalt. Sellega, et taimestik läheb nii lopsakaks ja selle nii ära varjab ei osanud ma täiel määral arvestada, nii et võib-olla tõesti veidi piiri peale jäi see "lõks" B-raja jaoks. Juhan Aasaru, rajameister |
08.06.2015 20:19 |
Paide 2008 etapil olid punktid laukarabas. Tee ühte punkti käis laugaste vahelt üle sellise raba, kus petliku õõtsiku all oli üle pea vesi. Üsna paljud käisid ootamatult vee all ära - sumasid rabas ja äkki kadus pind alt ja olidki vee all :) Eilse võistluse eest suur aitäh! Lisaülesanded olid asjalikud, eriti seetõttu, et nupukas või kogenud xdreamija sai mitmes kohas "lõigata". Tartu ümbrus sai mitme koha pealt selgemaks, Amme jõgi oli tore leid, korraldus sujus hästi ja ja ka linnarahvas sai silla-lisaülesandeid vahtides nalja. Kaur, Mudamülka |
08.06.2015 21:24 |
Rajameistrile au ja kiitus! Tingimusteta. Oli vahva, nii hoida! Nagu eespool öeldud, oli Xdream, kus pidi ka orienteeruma, mitte vaid mööda teid ja lohasid kihutama. Punktide "ärakadumise" vastu ei saa keegi. Korraldajate meepotti ainult üks pisike tõrvatilk. Protokolli teise poolde jäänud võistkonnad teevad esimestele sügava kummarduse ja vaatavad neile alt üles kuid siiski tahaksid nad ka tervet rada läbida... Kontrollaeg pikemaks! Mitte rada lühemaks! :-) Jah, korraldajad tahavad ka õhtul koju minna -- alustame siis hommikul varem. See selle aasta eksperiment, kus A rada stardib viimasena, pole võib-olla päris mõistlik. Ja veel mõned aastatd tagasi oli start üldse kell 10:00 hommikul -- jõuti kohale küll, võib-olla tuli veidi varem ärgata. Kui Tartu protokolli vaadata, siis ligi pooled A-raja võistkonnad kas jäid ilma lõpuülesannetest või tegid varem välja kuulutatud kontrollajaks finišisse jõudmiseks rajal iseseisvalt mõned "shortcutid"... Alar, All Twelve Points |
08.06.2015 21:33 |
Tahaks toetada kõvasti, kõikide käte ja jalgadega vehkides, härra Rajameistri mõtet: "minu arust veidike rikub ära orienteerumise teevaliku ilu ... lõpuks on seal paras loha sees ja siis tagumine ots paneb tuimalt mööda loha ja ei pea midagi mõtlema" Puhas kuld! Ikka kohe üsna palju rikub! Juba keskmine kamp ei pea enam eriti midagi mõtlema. Ega rajavalikuid tegema! Rohkem hajutust (just personaalset) aitaks selle vastu vastu võibolla? Näiteks B-raja jooks enne/peale kanuud - neljale lisaks võssa veel 2 KP'd (kokku siis 6) ja "iga tiimi liige võtab erinevad 2 KP'd" oleks seal elevust tekitanud. Sama rattaga - rattaralli välja jättes - palun väga vabandust, aga erilist põnevust ei suutnud meie tiim leida selles linna tagasisõidus. Möönan, et ratast ongi raske linna lähedal põnevaks teha! Õnneks KP nr.113 & 114 soos päästsid selle distsipliini seekord. Indrekule - soos on ju sünge!! Annaks vaid kõigevägevam rajameistrile rohkem julgust ja võimet panna rajale neid punkte, milleni pääsemine nõuab korralikku suundaminemist, rahmimist soos või mis iganes raskel maastikutüübil ja ohtu kaduda maakera sisse. Selleks ju tiimis ongi üle ühe liikme, et keerulisel hetkel käpake ulatada või üleni appi karata. Isegi kanuu KP nr.76 (poi keset põhjatut mudavälja) võeti mõne tiimi poolt ilma kanuuta - respect! Sõbrad, võistluse nimi on Xdream ja isegi Üldjuhendis on kirjas, et ... "Seiklussport paneb proovile võistlejate osavuse, füüsilise vastupidavuse ja tervisliku seisundi. Võistlejad peavad arvestama, et võistlemise puhul on tegemist kõrgendatud riski olukorraga ja et nad võistlevad omal riisikol. Korraldajad ei vastuta võistlejatele rajal tekkida võivate vigastuste, traumade ega surma eest." Kui päris lollusi ei tee või totaalne ebaõnn ei taba on Eesti looduses fataalselt viga saada õnneks päris keeruline. Aga natuke liiga "polsterdatuks" ja häirivalt ületurvatuks - taevas hoidku, kallis püks võib rebeneda karvasemas põõsas elik okastega traadis, nohuke võib ligihiilida jahedas vees, kena ratas võib kraabud peale saada - tundub nagu törts pehmoks on minemas see seiklusspordisari? (kusjuures ma üldse ei kuulu hr. Pulleritsu pehmofilosoofide klubbi, ausalt!). Jõudu ja edu tulevastele rajameistritele! Tarvo, Sääsehirm |
08.06.2015 21:37 |
Kiitused Rajameistrile ka siit, saan nimetada arvatavasti võistlust kodusemaks, kui keegi teine võistleja üldse. Eelnevad mõtted, kuidas rajameister võiks rada planeerida, läks ka pea 100% täppi, rajameister oli suutnud kasutada ära kõik ette antud kohad ning selle seostada etappide piisava pikkusega. Ükski ala ei hakanud domineerima, samas lõpuks olid ratta kilomeetrid veidi ülekaalus küll aga rajal ei saanud arugi. Kuna tegu on Seiklusspordiga, siis ka minu poolest võiks vinti veel juurde keerata, sest praegu pole nagu keermeni jõudnudki selle seiklusega, missest et lendasin näteks kõhuli Kaarsillalt Emajõkke.. Arvi, Seiklushunt |
09.06.2015 01:35 |
Täiesti nõus kiitusega rajameistri suhtes, kes suutis mitmekesise ja huvitavalt vahelduva raja kokku "klopsida". ETTEPANEK! Pakuksin välja, et "nagu rattaralli" punktidesse, kui neid edaspidistel etappidel kasutatakse, võiks olla siiski mehitatud valve kuskil selle punkti läheduses. Ta ei pea olema üldse nähtav aga et turvaks seda või neid punkte!!! Mõistan, et see on korraldajale lisakoormus juurde aga....etapiaegu vaadates ei kaotanudki me väga palju kallist aega (oletan, et 20 lisaminutit) ära varastatud punkti piirkonnas kolades ja tiirutades. Paha oli kogeda ja näha kuidas eelnevalt kättevõidetud edu niisama ära sulas ja see piirkond suisa sipelgapesa meenutas. Tavalises punktis saad sa ennast mingilgi moel paika panna, seal aga ...kindluse mõttes sõitsime mitu korda edasi-tagasi ....ja seda tegid paljud-paljud võistkonnad. Oleksin nõus pigem maksma stardirahale eur...2 juurde, kui sellist asja veelkord kogeda!!! Kokkuvõtteks oli hea ja huvitav võistlus! Edu järgmistele rajameistritele! Tarmo, KLEMMIDE SÕBRAD |
09.06.2015 01:57 |
Sai esimest korda osaletud, kuid alles pärast võistlust leidsin juhendist sellise vastuolu: KORRALDAJATE POOLT LAENATAV VARUSTUS (sisaldub osavõtutasus): SI-pulgad – võistlejatele, kellel ei ole isiklikku SI-pulka. Kuid samas pidi 2 euri Si pulga eest juurde maksma.. Kui on kirjas, et sisaldub osavõtutasus, siis ei ole lisa 2 euro küsimine ju õige? Või saan selgetest sõnadest kuidagi valesti aru? K |
09.06.2015 04:56 |
Loe juhend ikka hoolega lõpuni ja saad teada, et SI-pulga rent sisaldub stardimaksus, lihtsalt stardimaks on siis 2 euro võrra kallim. Algajana ilmselt ei ole sa varem ka o-võistlustel osalenud ehk tasuta ei saa sa pulka kusagil rentida, mis on ka üsna mõistetav, sest korraldajad on selle ju omakorda kusagilt rentinud. Alvar |
09.06.2015 11:58 |
Olen küll osalenud, kuid nendel ka osavõtumaksud oluliselt väiksemad. Lihtsalt antud juhul kirjas, et sisaldub osavõtutasus. Aga mis seal ikka, juhtisin tähelepanu, et pole üheselt selgelt kirjas. K |
09.06.2015 12:56 |
B rajalt. Meeldis just raja algus ja huvitavates kohtades ratta punktid. Ratast oli liiga palju. Kahju et B rada oli nii pikk, et jäime ajahätta ning ei saanud tervet rada läbida. Liina |
09.06.2015 14:40 |
Küsimus korraldajale : Fragment. A-Rada. Peale oja punni oli atv rada . Ok! Peale seda 170 m betoonteed- OK ! Aga siis on kaardi 90 kraadine pööre vasakule ja jälle 170m . Ma jälgisin tähelepanelikult , aga sinna kõvakattega teed ei läinud ! Kas selles kohas pidi kaarti lugema lähenedes paremalt või on see "apsakas" meelega sisse mängitud ? Ja teine küsimus - sealt kruusateele minnes 730 meetrit ? see vahe oli kõvasti väiksem 260-280 m. Kas ka see oli korraldaja " lõks" ? Kui jah - siis on kõik OK, kui ei,siis paluks korraldaja kommentaari . Aitäh Artur Taivere, Vana AT Nobe liige / hetkel vana toriseja |
11.06.2015 00:59 |
Artur, mulle tundub et me loeme legendi erinevalt. Kaardil on pöörde juures teises tulbas kirjas kaugus EELNEVAST pöördest, mitte kaugus JÄRGNEVA pöördeni. Ehk siis see pööre nr 10, sealt järgmise pöördeni on 710 meetrit, mitte 170. Ja kruusateelt kergliiklusteeni (pöörete #11 ja #12 vaheline distants) ongi täpselt 260 meetrit, mis on kirjas pöörde nr 12 juures, mitte pöörde nr 11 juures. Rattaralli on isegi keeruline ja järge on kerge kaotada, sinna kindlasti keegi mingit lõksu teadlikult sisse ei pane. Juhan, rajameister |
11.06.2015 02:16 |
Ehk on abiks - 12. KPst välja tulles ja vahetult peale legendi 8. punkti jälg hargnes ja üks lehmarada pani otse betoonpaneelide pihta, oli seal kunagi ka atv sõitnud või tekkis see vaid esimese otsa rataste all, ei oska öelda, vähemalt kõik ümber olnud panid just seda mööda betooni poole ajama, meie samuti. Ralli 8. - 11. peaks kaardil midagi sarnast olema - pump.regio.ee margus, iRuut |
11.06.2015 03:37 |
Aitäh Margus ja Juhan, Paraku võtsime seda "paremale,vasakule,vasakule" - sirgelt ! ja sealt tekkiski kerge "kinnikiilumine 2 korrusel". Järgmine kord korrigeerin end paremini. Artur, Torisejad |
11.06.2015 18:31 |
Xdreami foorumis kommenteerimise hea tava
Foorumi eesmärk on edastada operatiivset infot ning püstitada küsimusi, avada teemakohaseid arutelusid. Soovime, et arvamused oleksid konstruktiivsed ning kommenteerijad esineksid oma nime all. Säilitame viisaka tooni, väldime irooniat ja sarkasmi. SK Xdream jätab endale õiguse mitte vastata anonüümsetele kommentaaridele.