Foorum
Punkt 6 ja vahetusala reegel | 29.04.2015 21:01 |
---|---|
Juba teist hooaega kergelt kimpus nõudega läbida punkte sõiduvahendiga. Xdreami juhendist: Vahetusalas toimub üleminek ühelt etapilt teisele.VÕISTLEJA ON KOHUSTATUD: 2.Jõudma koos rataste või kanuuga iga üksiku etapi alguspunktist lõpp-punkti. Lubatud on omal vastutusel jätta rattad, rulluisud või kanuu etapi keskel mõneks ajaks „maha“, läbida kontrollpunkt(id), siis naasta liikumisvahendi juurde ja jätkata etapi lõpuni. Viimsi etapil oli rohkem neid, kes jätsid enne 6 punkti vahetusala ratta maha. Meie kaasa arvatud, sest vähemalt minul ei ole rajal olles peal pidevat kontrolli, et järgmisse punkti peab ratas kindlasti jõudma, sest nüüd on tegemist vahetusalaga. Kuna enne eriti libeda savilõigu saabumist oli rattaid maha jäetud hunnikutes, siis isegi peast ei jooksnud läbi mõte, et siin tuleb ratas iga hinna eest kaasa tirida. Kas vahetusala kohtunik oleks pidanud saatma kõik rattata saabuvad tiimid tagasi ratta järele? Kas tulevikus võibki raja planeerimisel arvestada, et ratta vahetusaladesse igal pool ratast vedima ei pea? Meeldib, et rada on hakitud ja alad pidevalt vahelduvad, aga see vahetusala reegel sellisel kujul ja legendis mitte kajastatult, on minu arvates segadust tekitav. Paul, Walkie-Talkie X |
29.04.2015 21:01 |
Ma ei saa mitte möhhigi aru. Rattaga liikumine on ikka kiirem võimalus mitte karm katsumus. Keegi ei ütle ühtegi paha sõna kui kogu ratta osa joostes või roomates läbid. Jaan |
30.04.2015 01:06 |
Kodus diivani peal meenutades tuli meelde oma esimene öine Xdream Väätsal, kus rabajärve ääres olnud vahetusalasse rattata saabunud tiimid kõik tagasi ratta järgi saadeti. Aga seekord ei näinud ma punkti juures küll ühtki ratast. Arne, Research & Development |
30.04.2015 01:12 |
Päris hea küsimus. Minu mäletamist mööda saadeti Go Discover tiim paar aastat tagasi täpselt sama põhjendusega just tagasi rataste järgi. Sellest oli veel siin foorumis suur kisa ning peale selle sai see päris selgeks vist kõigile, et ratas peab jõudma vahetusalasse. Ise nägin paari naist veel ratast seal savimülkas tassimas ning siis mõtlesin küll, et miks nad seda teevad. Ei tundunud loogiline. Praegu tundub küll, et tegelikult oleks pidanud ju kõik tassima seal, ka meie, sest Jaan, seal oli ratas selgelt aeglustavaks vahendiks kaasas). Ootaks sellele küll korraldaja selgitust, et kuidas siis ikkagi õige nagu oleks ja kas vaadati läbi sõrmede kõigile ühiselt? Teaks edaspidi jälle arvestada. Erkki, Duncan Icebug |
08.05.2015 20:41 |
Meie B-raja tiim liikus kuuendasse punkti kümnenda koha piiril ja kasutasime selleks läänest karjääri sisenevat rada. Vähemalt sel ajal polnud ükski tiim oma rattaid poolele teele jätnud. Nagu ratta kaardilt näha teeb rada enne punkti jõudmist vasakult poolt kaare. See oli täitsa sõidetav ja ratta seljast tuli korra maha tulla, et ca 1m-ne aste võtta enne punkti viiva tee peale jõudmist. Pärast kui sama rada mööda tagasi läksime oli raja käänaku juurde enne savivälja juba väga palju rattaid jäetud. Eks tekib lihtsalt karja efekt - üks ees ja kõik teised järel. Samas on endal samuti kogemus, kuidas esimeste tiimide järgi kaarti vaatamata pead laiali edasi tormatakse. Näiteks eelmise aasta öisel Jõelähtme etapil A-rajal, kus 8-sse punkti minnes Kurgla tiikide juures rahvas esimeste tiimide järgi vales kohas 2-3 meetriseid kraave ujudes ületama hakkasid:) Rain |
08.05.2015 23:27 |
Meie naiskond tassis rattad seljas/lükates kohale ja meil pole karbonraamid ega midagi. Mina olin see, kes seda teistele ütles, sest kirjas oli vahetusala. Kohale jõudes nägime vähe rattaid ja ala kui sellist piiritletud ei olnud. Üsna kurvaks tegi see asjatu vaev. Kadi |
09.05.2015 18:15 |
Nägin ka ise seda olukorda pealt, kuna olin filmijatega kaasas. Paraku oli siis juba liiga hilja hakata midagi muutma, sest 100% poleks saanud kõiki tiime enam sundida vahetusalasse ratast tooma. Tuleb tunnistada, et vahetusala kohtunikud jäid sellest informeerimata, et nad jälgiks sellist nüanssi. Tulevikuks tiimidele teadmiseks, et vahetusalasse tuleb ikkagi tulla vastava liikumisvahendiga, mis etapil ollakse. Katsume omaltpoolt ka tulevikus paremini oma kohtunikke instrueerida. Mõistvat suhtumist ja kohtumiseni juba Tartus! Urmo Liblik, SK XDREAM |
19.05.2015 12:23 |
Tänud selgituse eest! Tuleviku juhendi jaoks oleks ettepanek vahetusala kui mõiste ära kaotada ja asendada see legendis punkti märgetega "3 RATAST", "1 KANUU", jne., mis tähendaks, et seda punkti saab läbida ainult nimetatud arvu liikumisvahendi ettenäitamisel. Positiivsena näeksin: 1) Meeldetuletus legendis on otsene, 2) Ei ole segadust, kas kanuu ja punktivõtja võivad punktis olla erineval ajal; 3) võimaldab rajameistril planeerida jooksu-ratta hübriidetappe / hajutusi (näiteks punkt: 2 RATAST), kui maastik ja turvalisus seda lubavad. Paul, Walkie-Talkie X |
20.05.2015 17:23 |
Laigin Pauli mõtet, tõesti võiks see info otse legendis olla! Kanuu ettenäitamist kanuupunktides siiski ei poolda :D Neeme |
20.05.2015 23:45 |
See on huvitav dilemma! Kas siis ei tohi enam ka "ratast hange peitu" jätta, kui ratas osutub aeglustavaks faktoriks. Põhimõtteliselt ma ei vaidle vastu, tahaks aru saada. Jaan |
24.05.2015 13:05 |
Jaan, jutt on vahetusaladest... Rajal võid rattaga teha, mida tahad. Ratas |
24.05.2015 14:44 |
Aga mis seal sisuliselt vahet on? Mõlemal juhul teed omal elu lihtsamaks. Jaan |
25.05.2015 01:09 |
Vahe on selles, et raja planeerija tahab meie elu ka huvitavamaks teha sellega, selle sama punkti 6 korral oleks ratta vedamine seal elu märksa keerukamaks teinud Heleen, xChill |
25.05.2015 15:29 |
Xdreami foorumis kommenteerimise hea tava
Foorumi eesmärk on edastada operatiivset infot ning püstitada küsimusi, avada teemakohaseid arutelusid. Soovime, et arvamused oleksid konstruktiivsed ning kommenteerijad esineksid oma nime all. Säilitame viisaka tooni, väldime irooniat ja sarkasmi. SK Xdream jätab endale õiguse mitte vastata anonüümsetele kommentaaridele.