Foorum

Kui ajatrahviga jääks tabeli lõppu... 08.07.2008 22:27
Excel on statistikute sõber ;).

Kui lõppjärjestuses oleks kõige tähtsam saadud ajatrahv, ning seejärel alles aeg (ehk tabeli ees oleks need, kes raja puhtalt läbi tegid, siis 15 minuti trahviga jne ja trahvi võrduse korral vaadatakse aega), siis A-rajal oleks paika jäänud vaid 1 ja 75 koht, tõusjaid oleks olnud 49, langejaid 33. Maksimaalne tõus 16 kohta (Fillüürea 60-44, Liidu Meistrid 61-45) maksimaalne kukkumine 39 kohta (Areal Team 7-46 ja Nike ACG 8-47)


ja B-rajal oleks esimesed 24 jäänud samaks. Tõusjaid oleks olnud 50, samaksjääjaid 26 ja langejaid 77. Kõige hullem kukkumine oleks olnud 68 kohta (Vesaro 59-127) ja suurim tõus 42 kohta (KKK 151-109).

Selline statistika siis

statistik, tiimist kes niimoodi oleks tõusnud

08.07.2008 22:27
Siiski väike viga lipsas sisse A-rajal oleks tõusjaid 46, samaksjääjaid 3, langejaid 35.

Maksimaalne tõus 15 kohta (Ruuben ja Nele, 33-18, EROK ladies 78-63, Cyber 80-65), suurim langus 29 kohta (Salomon 10-39)

statistik

08.07.2008 22:57
Selline statistika mulle meeldib :)
Kui ma nüüd uuesti tabelit vaatasin, oleks meie tiim suisa kolmandale kohale tõusnud üldarvestuses.

Leivo, ekstreem.ee

09.07.2008 01:23
Kohtunikud on oma otsuse teinud ja edasikaebamisele see ei kuulu. Eks sellega tuleb leppida kuigi ülekohtune see ju on. Korraldajad, palun pange siiski välja ka tulemused kust ei ole ühtegi etappi maha lahutatud, siis saaksid võistlejad vähemalt ise tegeliku ülevaate õigetest tulemustest.

Ove

09.07.2008 01:38
to Ove
Eesmärk ei ole mitte kohtunike otsust vaidlustada, lihtsalt eneseupitamine, et tegelikult ei ole me nii viletsad, kui tabel näitab ;).

Tänu trahvisüsteemile (45 minutit punkti kohta) oleks meil mõistlik võtta olnud vaid eraldipunktid ja seejärel finišieelne lisaülesanne) - kõikide muude punktide peale kulus rohkem aega, kui 45 minutit.

Üritasime siiski teha niipalju, kui võimalik ja koht ei huvitanud meid niiväga siis, ega ka nüüd mitte. Nagunii kuskile tõusta ei ole.

statistik

09.07.2008 03:00
Statistik ja Leivo,

Ajatrahvil ja ajatrahvil on vahe. Punkti mitte läbinud võiks (kuigi ma ei toeta) lükata tabeli lõppu. Üle 5min ajavahe eest või muudel sarnastel põhjustel trahvi saanud tiimid läbisid siiski kõik punktid janeid ei peaks enam mitte kusagile lükkama.

Seega kui teete statistikat ümber, siis lükake tahapoole vaid neid, kel mõned punktid täiesti läbimata, teised trahvisaajad jätke oma kohale

a, e

09.07.2008 03:09
A, E, Ettepanekut tasuks kaaluda ka tulevikku silmas pidades, sest Kärstnas tekkis olukord, kus osad leidsid soos punkti, osad otsisid aga ei leidnud ja osad ei läinud üldse punkti soosse otsima. Seda on ju selgelt aru saada kui võistkonnal puudub märge ühestki soo punktist. Seega nemad loobusid üldse soo etapist. Eelnevatest kommentaaridest on jäänud kõlama ka soovitus, et kui on kahtlus, et punkti leidmine võtab aega üle 30min, siis ärge parem seda võtke, siis soos tekkis olukord, et punkti piirkonda jõudmine võttis aega ca. 30min, ning selle leidmine veel 10 - 15min, seega peaaegu samakaua kui karistus punkti mittevõtmise eest. Need aga kes soos sumpasid kaotasid lisaks ajale ka oluliselt füüsilist jõudu ja korrelatsioon ajatrahvi ja läbitud aja vahel ei ole päris õige.
Seega, statistik võiks vaadata ka tabelit sellise pilguga, et need võistkonnad, kes tahtlikult loobusid nt. soo etapist või ka kanuuraja 2 ja 3 punktist paigutada sinna kus nende õige koht on.

T, A-rada

09.07.2008 12:33
Aga kuidas reastada ajatrahvi saanud? Kõigepealt need kes said 15, siis need kes said 30 jne?
Vist läheb liig keeruliseks.
Jätaks ära. Taktika kuulub ka seiklusspordi juurde. Ka väsinud kehaga peab suutma säilitama selget pead. Muidugi ei tohiks olla varianti, et mittevõtmisega võidaks enamikke võistkondi, aga taktikaliseks ja enda säästmiseks võiks varianti kasutada küll. Kui ühel etapil (n. soo) puuduvad kõigis KP-des kõigi liikmete märked on tegu etapi vahelejätmisega. Ja nende võistkondade kohad peaksid olema küll tagapool kõigil etappidel osalenute järgi.

Toivo, -

09.07.2008 14:10
statistikule - B rajal ei jäänuks esimesed 24 samaks! vaata ikka tulemused üle.

juba leierdatud teema, aga siiski viimane kommentaarr zhürii otsuse kohta? suhteliselt selgrootu selline, kust kumab läbi vaid õigustada oma algset otsust, samal ajal unustades igasugused sportlikud põhimõtted.

eriti ajuvaba on kommentaar - "Kui punkt on valesti paigutatud, siis see ei ole ok. Võistlejatel on äärmiselt ebavõrdsed tingimused punkti leidmiseks." Kas see tähendab, et need, kes punkti leidsid, omasid mingit salakaarti või? Kuidas see ebavõrdne on???

ja palju parem ei ole ka see - "Kui tühistada kogu võistlus, siis on kõigi võistlejate tundide pikkune vaev ja eneseületamised kasutud. Seiklusspordivõistluse kontekstis kasutatakse pigem osalist tühistamist." Praegu te ju ise tegite seda - nende inimeste, kes punktid üles otsisid, "tundidepikkune vaev" muutuski kasutuks!
Ja mis saalomonlik otsus see oli, et punktid 11-12 välja võtta ja samal ajal jätta mõned muud alles (nt 10), millel oli ka vigu? Mingist piirist eeldatakse, et mingi kõikuvus ülesannetes on OK, kuna ikkagi seiklusvõistlus bla-bla-bla ... ja siis jälle mingist otsast on mingi asi nii vale, et peab igal juhul muutma? Miks te nii käitute? Mina igal juhul ei mõista.

Aga mis sellest enam. Lihtsalt hea üritus rikutakse sellise käitumisega ära...

Rainer

09.07.2008 14:19
Kui enne võistlust on kokku lepitud, et trahv on 45 min, siis on ju selge, et paljud võistkonnad tegid teadlikult otsuse teatud punkte mitte võtta.

Trahv peaks kindlasti olema, see võimaldab planeerida raskeid punkte, mis kõigile ehk polegi jõukohased. Kui läbimata punkt tähendaks protokolli lõppu nihutamist, siis nad otsiksid kasvõi kaks päeva. Seega, pigem olgu trahv.

Trahvi suurus võiks sõltuda raja raskusest - pikal öisel etapil, kus punktidele kulub palju aega, peaks ka trahv suurem olema, et enamus võistkondadel ei tekiks dilemmat - kas võimalikult hea koht või elamus kogu rajalt.

Neeme

09.07.2008 14:26
Mina ei saa aru sellest üle 5-minuti trahvireeglist. Kui kõik osalejad nagunii punktis käima peavad (SI-pulk ju nende küljes), siis ongi ju sellega asi korras. Selle reeglita oleks kadunud ka mesilassülem B-raja teisest punktist.

JJK, KKK

09.07.2008 14:38
statistikule - B rajal ei jäänuks esimesed 24 samaks! vaata ikka tulemused üle.


Kui B-raja kohad 1-24 on teinud asja trahvivabalt, siis jääksid nad tabeli etteotsa ka siis, kui kõigepealt vaadataks trahvi suurust ja siis aega.

statistik

09.07.2008 14:42
Sellistel spekulatsioonidel ei ole hetkel sügavat mõtet, sest aktsepteeritud reeglites on trahvide määramise põhimõtted selgelt ja üheselt kirjas. Küll on siin väärt mõtteainet järnevateks aastateks, sest see ei tohiks kindlasti olla normaalne nagu oli sel etapil, kus A-rajal oleks 90% võistkondadest olnud ajaliselt targem rabaetapp üldse vahele jätta. Eesmärk peaks siisk olema see, et enamus teeb raja läbi ning korraldus ei tohiks soosida massilist punktide vahele jätmist.

siim

10.07.2008 23:12

« Tagasi

Xdreami foorumis kommenteerimise hea tava

Foorumi eesmärk on edastada operatiivset infot ning püstitada küsimusi, avada teemakohaseid arutelusid. Soovime, et arvamused oleksid konstruktiivsed ning kommenteerijad esineksid oma nime all. Säilitame viisaka tooni, väldime irooniat ja sarkasmi. SK Xdream jätab endale õiguse mitte vastata anonüümsetele kommentaaridele.