Foorum
kontrollaeg vs. kohtuniku korraldus | 31.07.2012 16:13 |
---|---|
Nüüd, kus tulemused on avaldatud tahan määratud trahvidega mitte nõus olla. Kuna see puudutab mõistet „kontrollaeg“ (juhenditest leidsin vaid ühe korra seda mainutud), siis ehk pakub see laiemalt huvi. Seekord läks nii, et me ei jõudnud kanuu alguse kontrollaega. Ratta lõpu/kanuu alguse punkt on võetud 17:45 (kontrollaeg oli 17:15). Seal oli 2 kohtunikku, kes lubasid siiski veel kanuusse minna. Me seda ei teinud ja plaan oli edasi minna kanuu lõppu saades võtmata jäävate kanuu punktide eest ajatrahvid (lisaks 30 minutit selle eest, et kanuu ei jõudnud lõpppunkti) ja plaaniga jõuda järgmisesse vahetusalasse enne kontrollaega (18:30). Kanuu alguse 2 kohtuniku väide oli, et järgmises vahetusalas kontrollaega ei pikendata – oli ilmselge, et sinna jõudmine kontrollajaks kanuuga mööda jõge oli ebareaalne. Ilmselt ka kanuulõpu punkti kontrollaega pikendati, aga selles ei ole ma kindel. Üks kohtunikest suunas meid aga KP40 – see ei tundunud meile õige. Läksime järgmisse vahetusalasse ja tegime ülejäänud võistluse osa määrustepäraselt. Siinkohal väljavõte juhendist: „Punkt 5.2 Kohtunikul on õigus: Lühendada võistkonna läbimata distantsi, juhul kui võistkond ületab rajalegendis näidatud kontrollaja. Võistkonnal on õigus jätta punkte vahele, et jõuda kontrollaegadesse.“ Antud juhul juhend on vastuolus: me otsustasime jätta vahele punkte, et jõuda kontrollaega, aga kohtuniku korraldus oli distantsi veel 2 KP võrra lühendada. Veel kaasnes see, et me ei oleks saanud reeglite järgi minna 1 ratta ja 1 paari rullidega Kehtnasse ronima (osa võistkondi siiski läks 3 rattaga Kehtnasse – see ei olnud määrustepärane. Ma ei tea, kas selle eest ka ajatrahve määrati. Ja kuidas oleks Kehtnast sel juhul rullidega tagasi saadud kui 1 paar rulle oli eelmises vahetusalas?) KÜSIMUSED KORRALDAJATELE: 1. Kontrollaegasid on mitu. Kui kontrollaega ei jõua, siis mida tähendab kohtuniku korraldus distantsi lühendada? Kas minna otse järgmisesse (ülejärgmisesse) alasse, otse finišisse või midagi muud? 2. Millal on kohtunikel õigus pikendada kontrollaegu? (näiteks Valga/Valka etapil, kui start venis ca 30 minutit, siis kontrollaegade pikendamine sama aja võrra tundub mõistlik). Kohtuniku korralduse vastu me tõesti eksisime. Samas olen arvamusel, et kohtuniku korraldus ei olnud põhjendatud. Täna arvutitaga targutades oleks kõige parem olnud teha nii, et kanuu maha jätta, kolmekesi kanuu punktid ratastel läbida (mida enamus tiimidel 1 liige nagunii tegi), kanuu lõpp-punkti mitteviimise eest 30 min trahvi saada ja kohtunikelt täpsustavaid küsimusi mitte küsida. Oleks reeglipärane olnud vist. Aga see juba täppisteadus. Gert, Asimuut |
31.07.2012 16:13 |
Thank You for great race and weather in Rapla. We enjoyed it very much. We would like to take part in X-dream in future too, but for it we have to know about the cutoff time meaning. In Latvia the teams have penalty for not included in controltime. How it is in X-dream? SEL team |
31.07.2012 16:48 |
KORRALDAJA: Gerdi tähelepanu juhtimine veale on õige. Võistkond Asimuut jõudis kanuu algusesse ennem kui võistkondade teekondi lühendama hakati. Parandus on ajavõtule saadetud, Asimuut saab trahvi etapi kanuuga mitteläbimise eest, aga mitte lühendamise täitmata jätmise eest. VASTUSED: 1. Kohtuniku korraldus distantsi lühendada suunab võistkonna edasi rajal mingisse kindlasse punkti, kust rada jätkata. Raja lõpuosas võib suunamine toimuda ka otse finišisse. 2. Juhend - "Kohtunikul on õigus: Lühendada võistkonna läbimata distantsi, juhul kui võistkond ületab rajalegendis näidatud kontrollaja." Kuna seekord rajameister prognoosis A-raja pikkuse valesti, siis kanuu alguse kohtunik asus lühendamise õigust kasutama alates kella 17:50-st. Tõnis, SK Xdream |
31.07.2012 17:22 |
ORGANISER: In Ace Xdream - Organisers have the right: To shorten the course for the team, if the team exceeds cut-off time. The team has the right to skip checkpoints in order to beat cut-off times. This means that when the team exceeds cutoff time, the organiser directs the team to next stage, where team can continue the race. Team gets time penalty for CPs that they were not allowed to take. Tõnis, SK Xdream |
31.07.2012 17:34 |
Thank You for replay. What was the real cutoff time in this rece? On the map it was 17.15, but it did not work. SEL team |
31.07.2012 18:32 |
It was 17:50. Tõnis, SK Xdream |
31.07.2012 21:02 |
Deem... meie tiim oli esimene, kes selle ajalimiidi ukse taha jäi - 4min peale selle kehtestamist. Meiega koos tuli veel 2 tiimi kohe järgi. Muidugi protokolli vaadates jäi silma, et just peale meid oli veidi suurem vahe - 20-30min kuni järgmise tiimi saabumiseni. Lõpus olime 8h-ga, kuid saime trahvi 4h ehk koguaeg 12h. Kas korraldajad eeldasid, et kõik lõpetavad 6-9h vahel? Esimene aasta võistelda ja eks see meie enda teadmatus ja kogematus ole, et kontrollaega ei mahtunud. Aga kuuma ilmaga võiks ette näha, et võistkondade liikumine on tavapärasest vaevalisem. Rabas neljakäpukil 10km/h mütata on pea võimatu - pigem oli seal tiimide kiirus 3-4km/h. Siim, Dynamo |
01.08.2012 13:45 |
Tänud korraldajatele info eest! Kui juba Excelis trahvide arvutamiseks läks, siis on veel mõned trahvid arusaamatud ja mõned trahvid justkui määramata: 1. Me läbisime kanuu lõpupunkti. Kanuud sinna ei viinud ja saime 30 min trahvi. Palju tiime, kes suunati otse KP40(80), ei läbinud samuti kannu lõpu punkti (kanuud sinna ka ei viidud) ja on saanud 15 min trahvi. Ei tundu väga loogiline… 2. Osa KP40(80) suunatud tiimid on läinud edasi Kehtnasse ronima. Väga suure tõenäosusega tehti seda 3 rattaga, kuigi reeglid nõudsid 1 paari rullide ja 1 ratta kasutamist. Tagasi Kehtnast pidi tulema ainult rullidega, aga 1 paar rulle oli kanuu lõpus ja seda viimast rullietappi ei olnud sel juhul võimalik vaid rullidel läbida. Gert, Asimuut |
01.08.2012 14:44 |
KORRALDAJA: Jah, planeeritud oli et enamus tiime läbib raja 9,5 tunni sees. Tegin eile analüüsi, et kus tuli peamine mahajäämus ning üheks oluliseks kohaks oli raba. Jooksin ise KP asukohtade tähistamisel seal kaks poolekilomeetrist testlõiku, mille keskel jõudsin mõõdukalt pingutades hoida kiirust 9km/h. Prognoosimisel kasutasin 6km/h. Tegelik oli siiski ülaltoodud 3-4km/h. 1. Kanuu lõpupunkti osas on lähtutud juhendi punktist, mis sätestab väiksema trahvi vahetusala KP-le. 2. Raja lühendamisel ütles kohtunik, et rada tuleb jätkata ratastel. Tõnis, SK Xdream |
01.08.2012 16:16 |
Tundub siiski kummaline, et punkti läbinud tiim saab suurema trahvi kui tiim, kes sama punkti ei läbinud. Aga aitab küll. Las jääda nii nagu on. Loodame, et meile jäi see ainukeseks võistluseks kus peame punkte võtmata jätma. Gert, Asimuut |
01.08.2012 17:50 |
Xdreami foorumis kommenteerimise hea tava
Foorumi eesmärk on edastada operatiivset infot ning püstitada küsimusi, avada teemakohaseid arutelusid. Soovime, et arvamused oleksid konstruktiivsed ning kommenteerijad esineksid oma nime all. Säilitame viisaka tooni, väldime irooniat ja sarkasmi. SK Xdream jätab endale õiguse mitte vastata anonüümsetele kommentaaridele.